دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1395 - 13:12
بانک توسعه اسلامی در سال 2017 میلادی برگزار می‌کند

پانزدهمین دوره اعطای جایزه صدهزار دلاری علوم و تکنولوژی

بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) پانزدهمین دوره جایزه یکصد دلاری علوم و تکنولوژی را به تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری اعطا می‌کند.
کد خبر : 97422

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) که به اختصار IDB نامیده می‌شود، یکی از موسسات بین‌المللی توسعه‌ای و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی محسوب می‌شود. این بانک در نظر دارد برای شناسائی و تشویق موسسات شایسته و ایجاد فضای رقابتی بین موسسات علمی و تحقیقاتی 57 کشور عضو، براساس روال هر ساله، سه جایزه که هر یک شامل جایزه نقدی به مبلغ 100هزار دلار، نشان افتخار و گواهینامه است را به سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که دارای تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری هستند، اعطا کند.


این تحقیقات باید دارای تاثیرات قابل ملاحظه بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو بوده و در یکی از زمینه‌های مهندسی مواد، بیوتکنولوژی، داروسازی و پزشکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، علوم دارویی، میکروالکترونیک صنعتی، نانو تکنولوژی و منابع انرژی جایگزین باشد.


تشویق و افزایش رقابت موثر بین موسسات موفق در حوزه علوم و فناوری و افزایش آگاهی از اقدامات بالقوه کشورها از جمله اهداف مهم این رقابت است و در سه گروه شامل مشارکت‌های علمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا، تحقیق و مشارکت در علوم پایه و تحقیقات علمی موثر در کشورهای کمتر توسعه یافته عضو بانک می‌باشد.


علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک توسعه اسلامی به نشانی www.isdb/org از بخش جایزه علوم و فناوری در صفحه اول سایت، نسخه الکترونیکی فرم‌های مرتبط را تکمیل و حداکثر تا تاریخ 8 آذر از طریق نشانی الکترونیکی STPrize2017@isdb.org به بخش مربوطه بانک ارسال کنند.


همچنین همه ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند پس از اطلاع از ارسال مستندات، نسبت به پیگیری موضوع از وزارت امور اقتصادی و دارایی که محور ملی این بانک در کشور است، اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته