دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1395 - 11:46
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ساماندهی نیروی انسانی برای دارالقرآن‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش پیش بینی‌های لازم برای دارالقرآن‌ها صورت گرفته و ما هم با استفاده از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و چه استخدام از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها چه از طریق برگزاری آزمون استخدامی می‌توانیم این نیروها را دعوت به همکاری کنیم.
کد خبر : 97393

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به انتخاب شعار «به سوی فهم قرآن» برای این دوره از نمایشگاه قرآن و فعالیت‌های رسمی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما برنامه‌های درسی قرآنی را به این صورت طراحی کردیم که دانش آموزان در 3 سال نخست دوره ابتدایی روخوانی قرآن و در 3 ساله دوم روان‌خوانی قرآن را بیاموزند. همچنین در دوره متوسطه اول فهم قرآن و طی 3 ساله دوم فهم و تفسیر قرآن آموزش داده می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این‌ها هدف گذاری‌هایی است که ما در آموزش و پرورش داریم و برنامه‌های درسی و کتاب‌ها در همین راستا سامان پیدا می‌کند.


وی با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در تربیت نسلی که هم‌نشینی با قرآن جزئی از زندگی روزمره‌اش را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قرآن را به زندگی مردم بیاوریم کار بزرگی است و بی‌شک می‌توان مانع بسیاری از انحرافات شد.


فانی در خصوص نیروی انسانی توانمند برای فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش، افزود: در ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش پیش بینی‌های لازم برای دارالقرآن‌ها صورت گرفته و ما هم با استفاده از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و چه استخدام از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها از طریق برگزاری آزمون استخدامی می‌توانیم این نیروها را دعوت به همکاری کنیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته