دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرتضی باقری*

قهر بچگانه صدا و سیما با تصاویر مسجدالحرام و مسجدالنبی در رمضان امسال

از وقتی رابطه با عربستان قطع شده است، گویا صدا و سیما مسیر بچگانه قهر با تصاویر کعبه و مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) را با شدت تمام در پیش گرفته است...
کد خبر : 97335

1. چند سال قبل شاید حدود 10 سال قبل صدا و سیما در اقدامی بسیار تعجب آمیز ولی با کمال افتخار صدا و صوت نماز یک روحانی شیعه را که دقیقا از شیخ سدیس امام جماعت مسجدالحرام تقلید صدا می‌کرد با تصاویر نمازهای مسجدالحرام مونتاژ و پخش می‌کرد. یعنی این‌گونه القا می‌شد که در مسجدالحرام نماز به‌سبک شیعی خوانده می‌شود، حتی قنوت را به‌گونه‌ای در نماز گنجانده بودند. مکرر طی تماس‌هایی تلاش کردم این کار نامناسب مونتاژ را گوشزد کنم. بسیار طول کشید تا متوجه قبح این اقدام شوند.


2. تا قبل از قطع رابطه با عربستان، خاصه در ماه‌های رمضان، تعدادی از کانال‌ها اقدام به پخش تصاویر زنده مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) می‌کردند و مغرب و سحر شاهد این تصاویر بودیم. آنچنان که در این رویه افراط می‌شد و دعاهای افتتاح و ابوحمزه ثمالی و... بر روی تصاویر کعبه پخش می‌شد.


3. از وقتی رابطه با عربستان قطع شده است، گویا صدا و سیما مسیر بچگانه قهر با تصاویر کعبه و مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را با شدت تمام در پیش گرفته است و حاضر نیست از بزرگ‌ترین اجتماع بشری ماه رمضان مکه که بیشتر از حج تمتع زائر در کنار کعبه اجتماع می‌کنند، تصویری پخش کند.


آیا به‌علت قطع روابط دو کشور ایران و عربستان و تعطیلی حج امسال که در پی کارشنکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های سعودی‌ها رخ داد، این صحنه‌های معتبر که متعلق به همه مسلمین جهان است، مورد بی‌مهری در عرصه تبلیغات قرار گیرد؟ آیا نمی‌شود از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگریست؟


مطلب را با جمله مولا علی (ع) ختم می‌کنم:
الله الله فی بیت ربکم... لا تخلوه ما بقیتم فانه ان ترک لم تناظروا.


ما عشقمان به‌ کعبه و مسجدالنبی (ص) ربطی به آل سعود و اقدامات خصمانه‌اش ندارد. دل مشتاقان را از رویت تصاویر قبله نازنینمان محروم نفرمایید.


* محقق تاریخ کعبه و مکه


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته