دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1394 - 22:10
در نامه 367 قانونگذار آمریکایی مطرح شد؛

اعلام آمادگی برای بررسی کاهش دائمی تحریم‌های ایران در صورت قانع شدن نمایندگان کنگره

بیش از۳۶۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران به رئیس‌جمهوری این کشور ارسال کردند و گفتند که اگر متقاعد شویم، احتمال بررسی تخفیف تحریم‌ها وجود دارد.
کد خبر : 9732


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 367 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، امروز دوشنبه با امضای نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری به وی درباره مذاکرات هسته‌ای اخطار دادند.


«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه از ارسال نامه‌ای به کاخ سفید با امضای بیش از 360 نماینده خبر داد. پایگاه خبری «هیل»، نشریه تخصصی کنگره ساعاتی بعد، جزئیات بیشتری از این نامه منتشر کرد.


در این نامه آمده است: جلوگیری از دستیابی ایران به توان ساخت سلاح هسته‌ای، به نفع ایران است. در 20 سال اخیر، کنگره برای دستیابی به این هدف، چندین طرح را مصوب کرد که این اقدام در نهایت، ایران را به مذاکره مجبور کرد.


نمایندگان مزبور موضوع اصلی مذاکرات جاری ایران و 1+5 یعنی رفع تحریم‌ها را نیز خاطرنشان کردند و نوشتند: اگر با ایران به توافق دست یابیم، کاهش دائمی تحریم‌های کنگره نیازمند تصویب قانونی جدید در همین نهاد می‌باشد. کنگره برای این کار باید توافقنامه را مرور کند و متقاعد شود که مفاد متن مزبور، همه راه‌های منتهی به ساخت بمب را بر روی ایرانیان بسته است و تنها در آن زمان، کاهش دائمی تحریم‌ها بررسی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته