دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فعالیت‌ فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ماه رمضان همراه با رویدادهای قرآنی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌ فرهنگی خود در ماه رمضان را افزایش داده و علاوه بر رویدادهای قرآنی نظیر تفسیر سوره حجرات و محافل انس، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و ... را نیز در دستور کار دارند.
کد خبر : 97307

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان
امام جمعه سروستان در جمع پرشور دانشگاهیان و مردم در مراسم شب قدر گفت: «دعای جوشن کبیر یعنی اصل خدا‌شناسی و مشکل بشر امروزی این است که خدا را نشناخته است».


حسین ابراهیمی با تاکید بر اینکه شب‌های قدر شب نجات انسان از غم و غصه‌های دنیاست، افزود: «در این شب انسان می‌تواند برای همیشه خود را جاودانه کند».


امام جمعه سروستان دلبستگی به دنیا را عامل عدم شناخت خداوند ذکر کرد و گفت: «شب‌های قدر، شب‌های عظیم و عجیبی است که می‌تواند بسیاری از معادلات دنیوی را برهم بزند و رستگاری انسان را باعث شود.»


مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان برگزار شد. از نکات جالب این مراسم استقبال خوب مردم شهرستان بویژه جوانان است که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان بالا بودن کیفیت برگزاری مراسم را نام برد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند


مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد. این مسابقه با حضور تعدادی از فرزندان کارمندان این واحد دانشگاهی و به همت معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.


فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در دو دسته خردسال و نوجوان در این مسابقه شرکت کردند.


در انتهای این مسابقه به همه شرکت کنندگان هدایایی داده شد؛ پس از بررسی و قرعه کشی جوایز نفرات برتر آخر ماه مبارک رمضان اهدا می‌شود.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر


با حضور اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر مراسم سوگواری شهادت مظلومانه امیر مومنان علی ابن ابیطالب (ع) در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم معنوی حجت الاسلام حسن عابدی کار‌شناس فرهنگی این واحد در بیاناتی، حضرت علی (ع) را پس از پیامبر گرامی اسلام شخص دوم جهان اسلام معرفی کرد و با بیان جریانات پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) دلیل مقابله دشمنان با ایشان را شدت عدالت آن حضرت دانست.


وی حکومت را در نظر آن حضرت بی‌ارزش عنوان کرد مگر اینکه حق مظلومی احقاق شود و نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را منشور اخلاقی و حکومتی ذکر و بر بکارگیری آن در حکومت اسلامی تاکید کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان مراسم احیای لیالی قدر (شب نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مسجد امام صادق (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


برگزاری این مراسم با استقبال استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌ آنان روبرو شد و با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی، مداحی، قرائت قران، دعای جوشن کبیر و قرآن برسرگذاشتن همراه بود.


مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار می‌شود.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان


دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراسم احیای شب‎های قدر را برگزار کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به جایگاه والای شب‎های قدر و اهمیت تبیین شخصیت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، تعدادی از دانشجویان این واحد دانشگاهی در مراسم لیالی قدر که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، حضور به هم رساندند.


این شب‎های پربرکت با قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم سخنرانی و بر سر گرفتن قرآن همراه بود و دانشجویان زیر سایه کلام‌الله مجید از خداوند طلب مغفرت کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر


با هدف بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان، کارگاه آموزشی تفسیر سوره حجرات و برنامه‌های مختلف فرهنگی در واحد مهدیشهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر قرآن کریم (تفسیر سوره حجرات) با استقبال و حضور استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر برگزار و حجت الاسلام مصطفی تقوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر به عنوان مدرس این کارگاه با بیانی شیوا به تبیین آیات اخلاقی و زیبای این سوره می‌پردازد.


تقوی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تفسیر سوره‌های قرآن را فرصتی مغتنم برای بیان نکات نغز اخلاقی آیات قرآن دانست و از اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر قدردانی کرد.


هیات رئیسه و کارکنان واحد مهدیشهر با برپایی ضیافت افطار در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن علیه السلام و میزبان استادان و مدیران شهری شدند و در فضایی ساده و صمیمی این سنت حسنه را پاس داشتند. در حاشیه این مراسم از مریم تعجبیان، نرگس محبوبی و محمدرضا عمادی بعنوان استادان فرهیخته بسیجی با اهدای هدایایی تجلیل شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه


کارگاه آموزشی تفسیر سوره حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه با تدریس امام جمعه محترم و محبوب شهرستان برگزار شد.


علی اکبر همدانی مدیر پژوهش و رابط دفتر آموزش‌های کاربری واحد تربت حیدریه بیان کرد: «همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) جلسات تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه استادان و کارکنان واحد برگزار شد.»


حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه که عهده دار تدریس این دوره بود با توجه به اهمیت توجه به قرآن؛ آموختن، قرائت، تدبر و عمل را از مهم‌ترین وظایف مومنین نسبت به قرآن برشمرد.


وی با توجه به فرازهایی از آخرین وصیت مولا علی (ع) به امام حسن و امام حسین (ع) که مردم نیز مخاطب آن هستند گفت: «این فراز که مولا می‌فرمایند:خدارا، خدارا، برشما باد به عمل کردن به قرآن. مبادا در عمل به قرآن دیگران بر شما پیشی بگیرند نشانه اهمیت قرآن و عمل به آن است.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان


برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان واحد زرقان با هدف سلامت روح همراه باسلامت جسم برگزار شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در راستای بهره‌مندی کارکنان و استادان از فضایل ماه مبارک رمضان و برای ایحاد روحیه نشاط و شادابی در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حجرات و مسابقات ورزشی کرد.


رئیس واحد زرقان با توجه به فضایل ماه مبارک رمضان بیان کرد: «ماه مبارک رمضان، ماه رحمت واسعه و گسترده الهی و بهترین فرصت برای تقویت سلامت روح و جسم است بدین منظور برنامه‌های فرهنگی این واحد با هدف ارتقای سطح معرفتی و مذهبی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی دردو مقوله برنامه‌های مذهبی با برگزاری کارگاه تفسیر سوره حجرات و برنامه‌های ورزشی با برگزاری مسابقات ورزشی انجام گرفت.»
دکتر مهدی وادی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی و تفسیر سوره حجرات درحال برگزاری است، گفت: «الگوی رفتاری صحیح که در سورۀ حجرات بیان شده، ادب اطاعت از خدا و پیغمبر (ص) است و در این سوره دربارۀ کنترل زبان توصیه‌های بسیار جدّی و مهمی بیان شده که در این جلسات، به بررسی ریشه‌ها و آثار هر یک از این‌ها پرداخته خواهد شد.»


حجت‌الاسلام حسین کارگر سرپرست حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی واحد زرقان هم با بیان اینکه سلامت جسم مقدمه سلامت روح است اظهار کرد: «مسابقات ورزشی ماه مبارک رمضان در دو بخش خواهران و برادران و در سه رشته دارت، شطرنج و تیراندازی ویژه استادان و کارکنان برگزار شد و شرکت کنندگات در مدت دوروز به طور مجزا با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان نفرات بر‌تر هررشته مشخص شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته