دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حساس‌ترین بازی یورو 2016 در سن دنیس/ ایتالیا و اسپانیا درجدال مرگ و زندگی

امشب از ساعت 20:30 به وقت تهران دو تیم ملی ایتالیا و اسپانیا در استادیوم 80 هزار نفری استادو فرانس شهر سن دنیس به مصاف یکدیگر می روند. این دیدار از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 برگزار می شود.
کد خبر : 97260

به گزارش گروه ورزشی آنا، ایتالیا با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم اول گروه E به دور دوم صعود کرد و اسپانیا هم با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه C به دور یک هشتم راه پیدا کرد.


این دو تیم تا کنون 35 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم هر کدام 10 پیروزی است و 15 دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. آخرین دیدار این دو تیم به 24 مارس 2016 باز می‌گردد که آریتز آدوریز برای اسپانیا گلزنی کرد و لورنزو اینسینیه برای ایتالیا.


ایتالیا و اسپانیا در یورو 2012 دو با مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این دو تیم در گروه C هم گروه بودند و نتیجه دیدار آنها در دو گروهی به تساوی 1 بر 1 رسید. اما دومین تقابل آنها در فینال بود، جایی که ماتادورها موفق شدند با نتیجه 4 بر صفر آتزوری شکست دهند و به سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها برسند.


حال این فرصت برای ایتالیا پیش آمده است تا بتوانند این شکست تلخ را جبران کنند. این بار در دور یک هشتم نهایی یورو 2016.


این نهمین حضور ایتالیا در رقابت های یورو است و آنها تا کنون یک بار در سال 1968 به مقام قهرمانی رسیده‌اند و دو بار هم در سال‌های 2000 و 2012 به مقام نایب قهرمانی رسیده اند.


ماتادورها که در گروه C با تیم های کرواسی، جمهوری چک و ترکیه هم گروه بودند با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم شدند. آنها در آخرین دیدار خود مقابل کرواسی در حالی که با یک گل پیش بودند بازی را واگذار کردند و در گروه خود دوم شدند و حالا باید به مصاف ایتالیا پرقدرت بروند.


اسپانیایی‌ها هم تا کنون 9 بار در رقابت های یورو حضور پیدا کرده و به سه قهرمانی در سال های 1964، 2008 و 2012 رسیده و یک بار هم در سال 1974 به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرده است.


نکته‌ای جالب در خصوص این رویارویی:


در حال حاضر متئو دارمیان از ایتالیا و داوید دخیا از اسپانیا در تیم منچستریونایتد حضور دارند. همچنین تیاگو موتا از ایتالیا و آندرس اینیستا از اسپانیا در بارسلونا، چیرو ایموبیله از ایتالیا و سرجیو ریکو از اسپانیا در سویا و آلوارو موراتا از اسپنیا با سیمون زازا، استفانو استرارو، جورجیو کیه لینی، لئوناردو بونوچی، آندره آ بارزالی و جیانلوئیجی بوفون از ایتالیا در یوونتوس هم بازی بودند.


ضمن اینکه آنتونیو کونته سرمربی حال حاضر ایتالیایی ها پس از رقابت های یورو هدایت چلسی را بر عهده خواهد گرفت که در آن تیم سس فابرگاس، پدرو و سزار آزپیلیکوئتا از تیم ملی اسپانیا حضور دارند.


ترکیب احتمالی تیم ملی ایتالیا:


جان لوئیجی بوفون، آندرآ بارزالی، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه‌ لینی، آنتونیو کاندروا، مارکو پارولو، دانیله دروسی، امانوئله جاکرینی، آلساندرو فلورنزی، گرازیانو پله و اِدر


ترکیب احتمالی تیم ملی اسپانیا:


داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، آلوارو موراتا، سسک فابرگاس، سرخیو راموس، خوان فران، یوردی آلبا، داوید سیلوا و نولیتو


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب