دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1395 - 13:45

گاف بزرگ آمریکا و عربستان: هدیه آمریکا به شورشیان سوری از بازار سیاه سردرآورد

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، سلاح‌های ارسالی آمریکا و عربستان به اردن برای استفاده شورشیان سوری در این کشور به سرقت رفته است.
کد خبر : 97227

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی و اردنی نوشت، تسلیحات ارسال شده توسط سی‌آی‌ای و دولت عربستان سعودی به اردن برای استفاده شورشیان سوری توسط کارآگاهان اطلاعاتی اردنی به سرقت رفته و به خریداران اسلحه در بازار سیاه فروخته شده است.


بر اساس تحقیق مشترکی که توسط نیویورک تایمز و الجزیره صورت گرفته، برخی از این تسلیحات به سرقت رفته در تیراندازی ماه نوامبر (آبان ماه 94) در یک مجتمع آموزشی پلیس در امان که موجب کشته شدن 2 آمریکایی و 3 نفر دیگر شد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


مقامات اردنی در ماه نوامبر(آبان ماه) اعلام کردند، یک افسر اردنی 2 پیمانکار امنیتی دولت آمریکا، یک آموزش‌دهنده سعودی و 2 اردنی را در یک مجتمع آموزشی پلیس در نزدیکی امان که با هزینه دولت آمریکا فعالیت می‌کردند به ضرب گلوله از پای درآورده و سپس خود وی در جریان یک تیراندازی کشته شده‌است.


در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی و اردنی ذکر شده که تسلیحات به کار رفته در این تیراندازی برای برنامه آموزش شورشیان سوری وارد اردن شده بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن سلاح
ارسال نظر
هلدینگ شایسته