دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1395 - 13:13
درگفت‌‌و‌گو با آنا

بی‌باک: وقت همدلی جامعه تکواندو است/ بچه‌ها لیاقت کسب طلای المپیک را دارند

مربی تیم ملی تکواندو گفت: ما در تمامی اوزان شانس کسب مدال را در المپیک داریم.
کد خبر : 97198

مهدی بی‌باک درگفت‌‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره شرایط ملی‌پوشان تکواندو و اینکه آنها چه برنامه‌‌هایی تا المپیک ریو پیش‌رو دارند، گفت: «پس از آنکه موفق شدیم 3سهمیه‌ای را که به تیم‌های حاضر در المپیک داده می‌شد، کسب کنیم، طبق برنامه ملی‌پوش تمرینات روزمره خود را در خانه تکواندو دنبال کردند و در مسابقاتی نیز شرکت کردیم تا سطح آمادگی بچه‌ها با کاهش روبه‌رو نشود.»


وی با بیان این نکته که آخرین تورنمنت ملی‌پوشان تکواندو در یونان برگزار شد، یادآور شد: «در رقابت‌هایی که در یونان برگزار شد به دنبال امتیاز نبودیم و تنها می‌خواستیم نقاط ضعف و قوت تکواندوکاران خود را ارزیابی کنیم. با این حال بچه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و موفق شدند در شرایطی که بسیاری از تکواندوکاران خوب دنیا در یونان حاضر بودند 5 مدال کسب کنند که 4 مدال ملی‌پوشان ایران طلا بود.»


او در ادامه با اشاره به اردوهای داخلی تیم ملی تکواندو عنوان کرد: «از فردا اولین اردوی مشترک خود را در اهواز آغاز می‌کنیم. این اردو که در راستای موفقیت تکواندو ایران در آینده است،‌ اولین اردوی مشترک تیم ملی نخواهد بود و بعد از آن اردوی مشترک دیگری در ارومیه هم خواهیم داشت. هدف از برگزاری چنین اردوهایی پیدا کردن تکواندوکاران آینده‌داری است که می‌توانند بعد از این به تیم ملی تکواندو راه پیدا کنند و در مسابقات جهانی و تورنمنت‌های مهم لیگ جهانی تکواندو حضور داشته باشند.»


مربی تیم ملی تکواندو با یادآوری ریکاوری خوبی که ملی‌پوشان تکواندو پس از محرز شدن سهمیه المپیک‌شان داشته‌اند،‌ عنوان کرد: «ما در تمامی اوزان شانس کسب مدال را در المپیک داریم. طبق برنامه پس از المپیک به بچه‌ها استراحت دادیم و آنها به خوبی انرژی تحلیل رفته خود را بازیافتند و حالا در شرایط مناسبی به‌سر می‌برند. کوچکترین نقطه ضعف تکواندوکاران المپیکی ما شناسایی شده و همه آنها شانس این را دارند که به با ارزش‌ترین مدال المپیک دست یابند.»


بی‌باک با اشاره به اینکه فقط اتحاد و یکدلی جامعه تکواندو فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم بهترین عملکرد کاروان تکواندو در المپیک را در برزیل رقم بزنیم. بچه‌ها بیش از دو سال است که به صورت متمرکز تمرین می‌کنند و خود را آماده حضوری مطمئن در ریودوژانیرو کرده‌اند. ما لیاقت کسب مدال‌های خوشرنگ المپیک را داریم و اگر مشکلی به وجود نیاید حضور تکواندو کاران ایران در فینال اوزان خود محتمل است. امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد و برای نخستین بار مدال‌‌های طلای زیادی نصیب تکواندو ایران در المپیک ریو شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته