دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1395 - 11:21

کشف ۵ گونه جدید ارکیده

فعالان محیط زیست در فیلیپین از کشف پنج گونه جدید گیاه ارکیده در کوهستان‌های دورافتاده این کشور خبر دادند.
کد خبر : 97181

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، فعالان محیط زیست می‌گویند که وجود نیروهای شورشی در این منطقه موجب شده این گونه‌های گیاهی از دست قاچاقچیان حیات‌وحش در امان بمانند.


"میگوئل دیوید دی لئون" کارشناس محیط زیست به خبرگزاری فرانسه گفت: این پنج گونه فقط در منطقه "میندانائو" یافت می‌شوند و ۲۰۰ سال است که جای آنها در فهرست این گونه گیاهی خالی بوده است.


برداشت غیرقانونی و قاچاق ارکیده‌های وحشی عمدتا توسط افراد محلی در این کشور شایع است و برخی از جوامع محلی این گیاهان را بدون مجوز و برای صادر کردن یا فروختن در کنار جاده‌ها جمع‌آوری می‌کنند.


اما منطقه "میندانائو" به دلیل حضور شورشی‌ها، مدت‌ها از دسترس شکارچیان ارکیده در امان بوده است. از این رو ناامنی در این منطقه مانع از ورود قاچاقچیان و شکارچیان به جنگل‌های کوهستانی شده و در نتیجه بسیاری از این نواحی به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند.


گروهی از کارشناسان که تاکید دارند دسترسی به این نواحی تنها با پای پیاده یا نهایتا با موتورسیکلت و اسب امکان‌پذیر است؛موفق به شناسایی گونه‌های منحصر به فرد ارکیده و یکی از جذاب‌ترین انواع این گیاه در این منطقه شده‌اند. آنها معتقدند که این منطقه بکر به دلیل داشتن گونه‌های ارزشمند، نیازمند حفاظت و نگهداری دقیق‌تر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته