نادی: الگوی تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی؛ تجربه آموزی و حضور در عرصه، کلید موفقیت

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا نادی، در نشست تخصصی ابعاد و مولفههای مدل حکمرانی یکپارچه و تحولی نظام آموزشی کشور در مکتب شهید رئیسی، که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی از الگوی تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی، بر نقش محوری تجربه آموزی و حضور در عرصه در موفقیت این الگو تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه این الگو با الهام از مدل آموزش پزشکی و با تأکید بر کارورزی و حضور دانشجویان در فضاهای آموزشی واقعی طراحی شده است، افزود: در این مدل، دانشجویان از ابتدای دوره تحصیل با محیط کار آشنا میشوند و مهارتهای لازم برای تدریس را به صورت عملی فرا میگیرند.
نادی با بیان اینکه در گذشته به دلیل فقدان یک مدل کارآمد برای تربیت معلم، فارغالتحصیلان علوم تربیتی برای ورود به حرفه معلمی با چالشهای زیادی مواجه بودند، گفت: در مدل جدید تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر حضور دانشجویان در مدارس و مشارکت آنها در فرآیند آموزش، سعی شده است تا این نقص برطرف شود.
وی افزود: در این راستا، با ایجاد زیرساختهای لازم در مدارس سما و سایر مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، فضای مناسبی برای کارورزی و تجربه آموزی دانشجویان علوم تربیتی فراهم شده است.
سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات این الگو گفت: در این مدل، دانشجویان در طول دوره تحصیل خود، ۴۰۰ ساعت کارورزی را در مدارس و مراکز آموزشی تجربه میکنند. همچنین با استفاده از فناوریهای نوین آموزشی مانند اتاقهای کنفرانس مجهز به سیستمهای ویدئو کنفرانس و مشاهده آنلاین کلاسهای درس، امکان نظارت مستمر اساتید و ارائه بازخورد به دانشجویان فراهم شده است.
نادی با تأکید بر اینکه این الگو منجر به افزایش مهارتها و توانمندیهای دانشجویان علوم تربیتی و آمادگی بیشتر آنها برای ورود به حرفه معلمی شده است، گفت: بازخوردهای دریافتی از مدارس و دانشجویان نشان میدهد که این الگو با استقبال خوبی مواجه شده و توانسته است نقش مؤثری در بهبود کیفیت آموزش در مدارس داشته باشد.
وی در پایان با بیان اینکه الگوی تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستمر در حال بهبود و تکامل است، ابراز امیدواری کرد که با گسترش و اجرای این الگو در سایر دانشگاههای کشور، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت نظام آموزشی برداشته شود. نادی همچنین به اهمیت شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی دانشآموزان برای ورود به حرفه معلمی اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از روشهای علمی و مدرن، دانشآموزان مستعد و علاقهمند به حرفه معلمی را شناسایی و آنها را برای ورود به این حرفه ترغیب کنیم.
انتهای پیام/
- قطعات لیفتراک
- خرید فالوور واقعی
- کاشت ابرو
- دانلود آهنگ جدید
- بلیط قطار مشهد
- وکیل
- آهنگ جدید
- تجارتخانه آراد برندینگ
- کلاس گیتار
- کلاس گیتار
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- فونیکس
- سفارش چاپ پرچم
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست