دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1395 - 16:12

اداره ارتباط با صنعت واحد مرودشت در جست‌وجوی راه حل مشکلات کشاورزی استان فارس

با تلاش اداره ارتباط با صنعت و جامعه حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد مرودشت، جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در محل این مرکز تحقیقات در شیراز برگزار شد.
کد خبر : 97121

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا صالحی‌زاده رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت با توجه به مسائل و مشکلات دست به گریبان کشاورزی استان، توانمندی‌های واحد مرودشت به منظور حل این مسائل را برشمرد.


در ادامه دکتر حمیدرضا فولادمند، رئیس مرکز تحقیقات آب واحد مرودشت به طور تخصصی از قابلیت‌های واحد مرودشت و گروه‌های آموزشی مرتبط با حوزه کشاورزی و آب نام برد و درباره برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، همکاری در زمینه مجلات و استفاده بهینه از امکانات و فضای مجتمع امام رضا (ع) این واحد دانشگاهی نکاتی را بیان کرد.


دکتر ابراهیم زارع، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس نیز با استقبال از همکاری با واحد مرودشت درباره ابعاد فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مرکز تحت مدیریت خود گزارشی ارائه کرد.


در ادامه، هر یک از حاضران در جلسه نکاتی را درباره پیشبرد همکاری‌های مشترک درباره حل مسائل و مشکلات کشاورزی استان بیان کردند.


در این جلسه موضوعاتی درباره آینده پژوهشی در مسائل مرتبط با کشاورزی صورت پذیرفت و هر یک از حاضران در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند و در ‌‌نهایت، از مسائل مربوط به گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی به عنوان سه محور مهم در تحقیقات کاربردی آینده یاد شد.


از جمله مسائل مورد توجه در این جلسه که قرار شد در ادامه تعاملات مشترک از سوی نمایندگان هر دو مجموعه پیگیری شود، می‌توان از اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، همکاری در زمینه پایان نامه‌های کار‌شناسی ارشد و رساله‌های دوره دکترای دانشجویان واحد مرودشت، برنامه ریزی درباره بازدید‌های علمی استادان و دانشجویان و همچنین امکان‌سنجی انتشار ویژه‌نامه در مجلات واحد مرودشت در زمینه موضوعات مورد علاقه طرفین نام برد.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد مرودشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته