دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1395 - 15:38

در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ جان کری به لندن و بروکسل می‌رود

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا از سفر جان کری به بروکسل و لندن برای دیدار و گفت‌وگو با مقام های ارشد اروپایی خبر داده است.
کد خبر : 97114

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به بروکسل سفر خواهد کرد تا با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.»


جان کری سپس به لندن خواهد رفت تا دیداری را با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا داشته باشد.


سفر جان کری در شرایطی انجام خواهد شد که رفراندوم روز پنجشنبه نشان می‌دهد که مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای داده‌اند.


این مقام وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «کری در این سفر بر اهمیت این مساله تاکید خواهد کرد که سایر اعضای اتحادیه اروپا نباید از رویکرد بریتانیا تبعیت کنند چرا که این مساله موجب تضعیف بیشتر اتحادیه اروپا خواهد شد.»


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از رأی دهندگان خواسته بود تا از ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کنند.


نتایج رفراندوم روز پنجشنبه نشان می‌دهد که 52 درصد رأی‌دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند و میزان مشارکت در رفراندوم نیز حدود 72 درصد بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته