دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1395 - 16:15
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد؛

انعقاد 27 تفاهم همکاری برای گسترش برنامه‌های سواد آموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از انعقاد 27 تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بسیج سازندگی، مکتب القرآن، سازمان فنی وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی و... برای گسترش برنامه‌های سوادآموزی خبر داد.
کد خبر : 97111

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی باقرزاده در خصوص تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها برای شتاب بخشی برنامه‌های سواد آموزی، گفت: تاکنون 27 تفاهم نامه با دستگاه مختلف برای توسعه برنامه‌های سواد آموزی به امضا رسیده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این نهادها بهره‌مند شویم.


وی افزود: تدوین طرح‌های مشترک اجرایی در زمینه‌های کشاورزی، فنی حرفه‌ای، بهداشت، کار، وضعیت زندانیان و سربازان بی سواد، تبادل اطلاعات مربوط به جامعه هدف بین دستگاه اجرایی، انجام پژوهش‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی و تولید محتوای آموزشی ساده نویسی برای گروه‌های هدف مشترک از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص اجرای برنامه‌های سواد آموزی است.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از احیای شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی در سطح ملی، استانی و شهرستانی خبر داد و تصریح کرد: تهیه و تدوین برنامه عملیاتی ریشه کنی بی سوادی در افراد 49 تا 10 ساله و تصویب آن در شورای عالی پشتیبانی، ایجاد پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد برای جمعیت زیر 50 سال به منظور شفاف سازی آمار و اطلاعات مخاطبین، اجرای دوره سواد آموزی، دوره انتقال و تحکیم برنامه‌های سواد آموزی، تولید کتاب‌های درسی ویژه این دوره‌ها و اجرای طرح‌های مختلف سواد آموزی برای آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان از برنامه‌های آموزش و پرورش برای آموزش بزرگسالان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب