دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1393 - 13:41

واشنگتن‌پست فاش کرد: سیا و موساد مغنیه را ترور کردند

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور اعتراف کرد که سازمان سیا و موساد در سال 2008 با همکاری هم اقدام به ترور «عماد مغنیه» کرده‌اند.
کد خبر : 971

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقاومت، واشنگتنپست با نقل این خبر می‌نویسد: سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل از طریق همکاری با یکدیگر در سال 2008 و با انفجار خودرو اقدام به ترور فرمانده عالی حزب الله در سوریه کردند.


واشنگتن پست این خبر را به نقل از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا منتشر کرده و در آن آورده است: در 12 فوریه سال 2008 میلادی عماد مغنیه در حال ترک رستورانی در دمشق با انفجار بمب کشته شد.


این فرمانده حزب‌الله در اثر انفجار بمبی که در لاستیک یدکی (زاپاس) خودروی پارکشده جاسازی شده بود، کشته شد. این بمب که توسط آمریکا ساخته و در ایالت کارولینای شمالی آزمایش شده بود توسط عوامل موساد که با سازمان سیا در ارتباط بودند در آن محل کار گذاشته شد.


به گفته مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا، مشارکت سازمان سیا در ترور مغنیه نیازمند امضای رئیسجمهوری وقت آمریکا (جرج بوش)، دادستان کل ایالات متحده و چند تن دیگر از مقامات ارشد دولت بود.


روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه می‌نویسد: در جریان جنگ عراق دولت جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا فهرستی را با هدف ضربه‌زدن به حزب‌الله تهیه کرد و بر اساس آن یکی از افراد بانفوذ حزب‌الله همان عماد مغنیه بود که ترور شد.


این روزنامه همچنین نوشت: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره انجام راه‌های ممکن به منظور هدف قرار دادن عماد مغنیه مدت‌ها بود که بحث می‌کردند و فرماندهی عملیاتی مشترک ویژه آمریکا نشستی محرمانه را با رئیس سرویس اطلاعاتی ارتش اسرائیل در 2002 در این باره برگزار کرده بودند.


یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی آمریکا همچنین به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: اگرچه مشخص نیست که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل چه زمانی متوجه شدند مغنیه در دمشق به سر می‌برد اما اسرائیل با آژانس سیا به منظور انجام عملیاتی مشترک برای ترور وی همکاری کرده بود.


وی ادامه داد: آژانس‌های اطلاعاتی، اطلاعات زندگی مغنیه را جمع‌آوری کرده و و مترصد فرصتی بودند تا این شخصیت اصلی حزب‌الله را ترور کنند.


ایالات متحده آمریکا هیچ‌گاه به مشارکت در ترور مغنیه اذعان نکرده و تاکنون جزئیات محدودی درباره عملیات مشترک سیا و موساد درباره ترور مغنیه وجود داشته است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته