دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1395 - 15:10
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

توجه ویژه بر محتوا و برنامه‌های آموزش پیش دبستانی

وزیر آموزش وپرورش بر لزوم توجه جدی بر محتوا و برنامه‌های دوره ‌آموزش پیش دبستانی تأکید کرد.
کد خبر : 97094

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) علی اصغر فانی در نشست مدیران معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش از لحاظ منابع اعتباری و شرایطی که از بابت میراث گذشته در اختیار گرفته است، گفت: بسیاری از اقدامات مثبت آموزش و پرورش از سال 92 تاکنون حاصل تدبیر مدیران و معلمان است که جای تقدیر و تشکر دارد.


وی ارائه گزارش مدیریتی در پایان هر دولت و در بخش‌های گوناگون را طبیعی خواند و تصریح کرد: هر چقدر گزارش‌های ارائه شده در معاونت‌ها همراه با اصول علمی و مبتنی بر اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین و برنامه‌های آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی باشد، قطعا از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در تنظیم این نوع گزارش‌ها باید تحلیلی کلان از شرایط آموزش و پرورش قبل از این دولت را تهیه و سپس چالش‌ها و نقایص کار در حوزه مورد نظر احصا و در نهایت برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برحسب اولویت ارائه شود.


فانی افزود: تعدد برنامه‌ها بدون اولویت بندی نه تنها مثبت نیست، بلکه باعث می‌شود بعضی برنامه‌ها در طول زمان به فراموشی سپرده شود و علی‌رغم ویژگی‌های مدیریتی قابلیت استفاده نداشته باشد.


وی به تدوین و مستند سازی اقدامات جدید و منحصر به فرد آموزش و پرورش در این دولت تأکید کرد و گفت: بخشی از اقدامات آموزش و پرورش، ادامه کار مطابق با برنامه‌ها، اهداف سیاست‌های کلان کشور است که باید به سرانجام برسد.


وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی در بازتاب اقدامات آموزش و پرورش، تصریح کرد: در کنار گزارش مدیریتی بخش‌های مختلف، حتما مستندسازی تصویری از برنامه‌ها و اقدامات خود تهیه کنید تا بتوانیم اقدامات و عملکرد آموزش و پرورش را به مردم کشور اطلاع رسانی کنیم.


وی در خصوص چالش‌های معاونت آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: بهسازی نیروی انسانی دوره ابتدایی، هماهنگی در اجرای طرح تدبیر و تعالی مدیریت در مدارس ابتدایی، برقراری حق کوچ عشایری معلمان عشایری و بررسی مشکلات کلاس‌های چند پایه باید در کار گروه‌های تخصصی و مطالعاتی پیگیری شود تا بتوانیم شرایط عملیاتی شدن آن را فراهم کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته