دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرید فرخنده کیش در پی امضا تفاهم‌نامه همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و شهرداری رشت:

مدیریت شهری رشت الگوی حمایتی شهردارها در اتقاء فرهنگی شهرهای سراسر کشور

مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و شهرداری رشت در شکل دادن به حرکت فرهنگی گسترده‌ای در بستر فرهنگی و اجتماعی شهر رشت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 97087

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فرید فرخنده کیش روز پنج‌شنبه 3 تیر به دعوت محمدعلی ثابت‌قدم، شهردار شهر رشت جهت تبادل فرهنگی، هنری و امضاء تفاهم‌نامه همکاری، بین شهرداری رشت و انجمن سینمای جوانان ایران به این شهر سفر کرد.


بر همین اساس طی جلسه‌ای که در سالن اجتماعات شهرداری رشت برگزار شد شهردار رشت ضمن خیرمقدم به مدعوین توضیحاتی در مورد چگونگی شکل‌گیری و ایجاد بستر مناسب جهت عقد تفاهم‌نامه فرهنگی، هنری فی‌مابین شهرداری رشت و انجمن سینمای جوانان ایران را مطرح کرد.


در این جلسه که با حضور فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، علیرضا کریمی صارمی مدیر آژانس عکس ایران، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، فرهاد مهران فر فیلم‌ساز برجسته گیلانی، نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوانان استان گیلان و دبیر منطقه 2 و فاطمه قدیمی مدیر امور بین‌الملل شهرداری رشت و چندین فیلم‌ساز هنرمند و همکاران انجمن سینمای جوانان گیلان برگزار شد دکتر فاطمه قدیمی گفت: سال گذشته در روز جهانی صلح و اختتامیه جشنواره ملی کاسپین که با همراهی شهرداری رشت توسط انجمن سینمای جوانان گیلان به دنبال سیاست‌های شهرداری رشت و پیشبرد روند «برند سازی» کلان‌شهر رشت به‌عنوان «شهر جشنواره‌ها» برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا جشنواره کاسپین در تقویم جشنواره‌ای شهرداری رشت گنجانده شود اما برای اینکه نحوهٔ همکاری‌های مشترک بین شهرداری رشت و انجمن سینمای جوانان ایران به‌درستی تعریف شود نیازمند یک تفاهم‌نامه منسجم بودیم تا به دنبال آن بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس توافق‌های موردی که بر اساس محورهای کلی تفاهم‌نامه مانند طرح پیشنهادی مدیریت استانی انجمن سینمای جوانان گیلان جناب آقای نادر معصومی و نگاه تعاملی آقایان فرید فرخنده کیش و کریمی صارمی و در برگزاری چهارمین جشنواره ملی عکس ایران و ذیل آن بحث افتتاح آژانس عکس رشت انجام شود.


وی ادامه داد: امیدواریم با سازوکارهایی که انجمن سینمای جوانان ایران دارد و با همکاری خوبی که با نماینده انجمن در استان گیلان برقرار نموده‌ایم بتوانیم در بخش‌های مختلف اجرایی تفاهم‌نامه و همچنین در پروژه‌های موردی تعریف شده در تفاهم‌نامه همچون برگزاری چهارمین جشنواره ملی عکس ایران و در ذیل آن افتتاح آژانس عکس شعبه رشت در غالب یک برنامه‌ریزی منسجم و نظام‌مند به گسترش همکاری‌های ادامه دهیم.


در ادامه مهندس رسولی عضو شورای شهر با اشاره به فرخنده بودن تعامل بین انجمن سینمای جوانان ایران و شهرداری رشت گفت: با توجه به پیشینه هنری شهر رشت باید این فرصت فرهنگی را مغتنم شمرد زیرا امروز زبان روز دنیا و زبان روز مردم در یک جامعه مدرن تصویر است و این تعامل باعث می‌شود که با عمق نفوذ بیشتر در جامعه این مسیر را سریع‌تر و کیفی‌تر طی کنیم.


سپس علیرضا کریمی صارمی مدیر آژانس عکس ایران به نکاتی در مورد اهمیت برگزاری چهارمین جشنواره عکس ملی ایران در گیلان و رشت و اثرگذاری آن در مدیریت شهری و مطرح‌شدن شهر رشت با پیشینه فرهنگی ریشه‌دار به‌عنوان یکی از شهرهای فرهنگی جهان توضیح داد.


فرهاد مهران فر فیلم‌ساز برجسته گیلان نیز بیان داشت: برای رسیدن به یک آمار پویا و زنده در نظام آماری و بودجه‌ای کشور و برای رسیدن به یک برنامه‌ریزی عمیق و تأثیرگذار باید با کنار گذاشتن نظام آماری خشک و تک‌بعدی، به کنکاشی وسیع در مورد لایه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اطلاعاتی در یک اقلیم یا شهر پرداخت.


وی افزود: واقعیت این است که انجمن سینمای جوانان ایران همگام با چند دهه‌ای که پشت سر گذاشت قدم در عرصه بسیار گسترده‌ای گذاشته و در طول سه دهه در هر استانی تجربه بومی بر اساس اقلیم و استعدادهای بومی خودش داشته و در حوزه سمعی و بصری شناخت و تلاش نموده و این بچه‌ها و این تلاش و تجربه ارزشمند بوده و سرمایه گران‌قدری است که اگر توسط مدیران شهری ارج گذاشته شود می‌تواند بهره‌برداری مفیدی از آن داشته باشند و انجمن سینمای جوانان ایران اثبات کرده با این تجربه در این چند دهه توانسته در هر حوزه حتی در سطح بین‌المللی آبرومندانه برنامه‌ریزی و توزیع فرهنگ نماید.


فرهاد مهران فرد در پایان گفت خوشبختانه این همراهی فی‌مابین شهرداری رشت و انجمن سینمای جوانان ایران در استان گیلان چشم‌انداز روشنی دارد زیرا رشت امکان این را دارد که مثل شهرهای ونیز، برلین و کن یک برند فرهنگی در جهان باشد و ما نیز به‌عنوان یک اهل هنر در خدمت هستیم.


در بخش دیگر این جلسه فرید فرخنده کیش مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران گفت امروز با حضور و دیدن فضاسازی مناسب در مرکز شهر، احترام مجددی برای شهر رشت در ذهنم ایجاد شد با این فضاسازی که در حال بسترسازی برای اتفاقات فرهنگی است امید داریم اتفاقات فرهنگی و فرخنده‌ای فراهم شود.


وی افزود: ما و سایر دوستان در انجمن سینمای جوانان ایران همیشه نگاهمان به این بود که شهرداری‌ها را برای حضور در رویدادها و اتفاقات فرهنگی ترغیب کنیم کلان‌شهر رشت می‌تواند در این زمینه الگویی برای کل کشور باشد. الگویی که نشان خواهد داد شهرداری‌ها چقدر می‌توانند در ارتقاء فرهنگی جامعه اطرافشان تأثیر بگذارند همین‌طور که می‌دانید همه اتفاق‌های فرهنگی در دنیا با پسوند نام یک شهر برگزار می‌گردد. جشنواره‌های مختلف سینمائی در دنیا با نام شهرهایی چون ونیز، برلین و کن که مهم‌ترینشان است مطرح می‌شود. همه این‌ها نشان‌دهنده حضور مدیریت شهری در ارتباطات فرهنگی و هنری است. امید است زین پس به احترام مدیران کوشا و علاقه‌مند فرهنگ اتفاقات فرهنگی در شهر رشت و استان با پسوند رشت انتشار یابد.


وی در پایان گفت: امیدوارم با امضاء این تفاهم‌نامه جشنواره و رویدادهای فرهنگی وزین در سطح جایگاه ملی و بومی هنرمندان برگزار گردد، جایگاهی که بتواند هنر شهر رشت را به نمایش بگذارد که این با حضور شهردار محترم رشت امکان‌پذیر است.


نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوانان استان گیلان نیز گفت ما در دو سال اخیر تلاش کردیم حجمی از تولیدات محتوا محور را در انجمن سینمای جوانان استان شکل بدهیم و ازلحاظ آماری و کیفی رویکردی حرفه‌ای‌تر به تولید فیلم‌ها داشته باشیم و در این خصوص دوستان جوانی به ما متصل شدند و فعالیت‌های ارزشمندی را با مهندسی متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته در فیلم‌هایشان شکل دادند.


وی افزود: در این راستا خوشبختانه چندین حضور برجسته بین‌المللی در سطح جهان داشتیم که البرز پورصیاد از فیلم‌سازان خوش آتیه و جوان انجمن است که به خاطر موفقیت‌های اخیرش در کسب جوایز فستیوال‌های Do minute برزیل و Magrmart ایتالیا تأثیر مثبت این حرکت را مهر تأیید زده است.


وی ادامه داد امید که با حمایت‌های شهردار رشت و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران این روند تداوم داشته و گام‌هایی ارزنده‌تر و ارزشمندتر برداشته شود. معصومی در ادامه ضمن معرفی مایکل ایوبی از شهر لندن و اهدای هدیه‌ای به‌رسم یادبود بیان نمودند: انجمن سینمای جوانان گیلان به‌اتفاق ایشان تولید مشترک و ارزشمندی را پی‌ریزی نمود و قرار است این نوع تولیدات مشترک طبق تفاهم‌نامه منعقده با موسسه ایشان که در لندن فعال بوده تا بتوانیم با تداوم شکل اجرائی این تولیدات یک پوست‌اندازی مؤثر در ارائه تولیدات با استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته