دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کار سخت خروس‌ها مقابل ایرلند در لیون

میزبان یورو 2016 در اولین بازی در دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها باید مقابل حریفی سرسخت به نام جمهوری ایرلند به میدان برود.
کد خبر : 97030

به گزارش گروه ورزشی آنا، تیم ملی فرانسه میزبان رقابت های یورو 2016، امروز از ساعت17:30 در استادیوم «استاد لیون» به مصاف جمهوری ایرلند می رود. فرانسه با کسب هفت امتیاز به عنوان تیم اول گروه A به دور یک هشتم رسیده است و جمهوری ایرلند با کسب 4 امتیاز از گروه E راهی دور دوم شد.


تیم ملی فرانسه در سال های 1984 و 2000 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و این بار می‌خواهد از میزبانی خود استفاده کند تا به سومین قهرمانی خود در یورو دست یابد.


آنها در دور گروهی مقابل رومانی و آلبانی به پیروزی رسیدند و مقابل سوئیس تن به تساوی بدون گل دادند و دیمیتری پایت هافبک-مهاجم باشگاه وستهام تا به این لحظه بهترین بازیکن خروس ها بوده است.


تیم ملی جمهوری ایرلند هم تحت هدایت مایکل اونیل با یک تساوی، یک شکست و یک پیروزی پا به این مرحله گذاشته است و پیروزی آنها در مقابل ایتالیا از مرحله گروهی نشان می دهد که این تیم برای کارهای بزرگ به یورو آمده است. آنها در گروه E با تیم های بلژیک و ایتالیا و سوئد هم گروه بودند که به اعتقاد بسیاری گروه مرگ نام داشت و مطمئنا فرانسه برای شکست این تیم کار راحتی را نخواهد داشت.


خروس ها از هفت بازی گذشته خود با 6 پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده اند و آخرین شکست آنها در دیدار دوستانه مقابل انگلیس در 17 نوامبر سال 2015 بود.


تیم ملی فرانسه این دیدار را در شهر لیون و در ورزشگاه اختصاصی باشگاه لیون برگزار می کند و این شهر آغاز گر قهرمانی آنها در جام جهانی 1998 بود. کریستف ژاله و ساموئل اومتیتی که در حال حاضر عضو تیم ملی فرانسه هستند در باشگاه لیون بازی می کنند و هوگو لوریس دروازه بان خروس ها از سال 2008 تا 2012 در لیون حضور داشت. ضمن اینکه مارشیال از آکادمی لیون فوتبال خود را شروع کرد و آنتوان گریزمان متولد و بزرگ شده شهر مکن در 65 کیلیومتری شهر لیون است.


این دوتیم تا کنون 16 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم فرانسوی ها 6 پیروزی و سهم ایرلندی ها 4 پیروزی است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته