دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1395 - 10:50
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانه از هفته دوم تیر آغاز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از رشد 20 درصدی ظرفیت پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امسال 25 هزار پایگاه تابستانی پذیرای هفت میلیون دانش آموز خواهند بود.
کد خبر : 96952

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، حمیدرضا کفاش به در نظر گرفتن 25 هزار پایگاه تابستانی با ظرفیت هفت میلیون نفر رشته برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 22 هزار پایگاه با ظرفیت 6.5 میلیون نفر رشته داشتیم که امسال با رشد 20 درصدی همراه است.


وی افزود: ثبت نام در پایگاه‌های تابستانه از هفته دوم تیر آغاز می‌شود و کلاس‌ها تا هفته دوم شهریور ادامه خواهد داشت.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی مدارس منتخب، کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌های دانش آموزی، سالن‌های فرهنگی هنری، دارالقرآن‌ها و سایر ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای جذب دانش‌آموزان در تابستان بسیج شده‌اند، گفت: فعالیت‌های تخصصی برای دانش‌آموزان خاص نیز تدارک دیده شده است و نزدیک به یک میلیون نفر جذب خواهند شد. اردوهای سازندگی، مسابقات قرآنی با ظرفیت 3 هزار نفری در همدان و خراسان رضوی،‌اردوهای شورایاری، اردوی دانش آموزان مناطق مرزی و عشایر برای این جمعیت برپا می‌شود.


کفاش ادامه داد: در بخش فرهنگی و هنری نیز جشنواره‌ای در اردوگاه رجایی نیشابور با ظرفیت 2 هزار نفر برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه نسبت به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان حساس هستیم، اظهار کرد: سعی کردیم برنامه‌ریزی‌ها هدفمند و در راستای شعار تابستانی آموزش و پرورش درخصوص اوقات فراغت باشد. امسال شعار «هر دانش آموز، یک مهارت با هدف کارآفرینی و اشتغال» در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم هر دانش آموز در طول تابستان حداقل یک مهارت را بیاموزد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته