دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 16:06

طرح تفکیک از مبدا زباله برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

طرح تفکیک از مبدا زباله برای اولین بار در یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری به‌صورت آزمایشی اجرا می‌‌شود.
کد خبر : 96813

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، در دومین جلسه کارگروه پسماند استان در سال 95، پس از بررسی مهمترین اقدامات در زمینه مدیریت پسماند این استان، طرح تفکیک از مبداء زباله وارد اولین گام اجرایی خود شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه که در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده برنامه‌‌ای در دست اجراست که با استفاده از توان بخش خصوصی نسبت به اجرای طرح بازیافت زباله اقدام شود.
وی همکاری و اقدامات مدیران استان در زمینه مدیریت پسماند طی سال گذشته را امید بخش خواند و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری بسیاری از برنامه‌های این کارگروه به مرحله اجرا رسیده باشد.
شهرام احمدی اظهارداشت: برای اولین بار در استان، اقدام عملیاتی در جهت تفکیک زباله از مبداء صورت خواهد گرفت. طرح تفکیک از مبدا‌ زباله در شهر فرخشهر بصورت پایلوت از ابتدای ماه آینده اجرا خواهد شد.
احمدی نقش فرهنگ سازی در اجرای موفق این طرح را بسیار مهم خواهد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای تولید‌شده از مواد بازیافتی هم می‌شود، همچنین با انجام این کار، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود.
احمدی اظهار کرد: لازمه ‌موفقیت این گونه طرح‌ها همگرایی بین دستگاه‌های دولتی مرتبط و همراهی مردم است.


تفکیک زباله یا طبقه‌بندی زباله فرآیندی است که از طریق آن زباله را به عناصر مختلف تفکیک می‌کنند. طبقه‌بندی ممکن است به صورت دستی در خانه‌ها، طرح‌های جمع‌آوری از کنار خیابان و یا تفکیک به صورت اتوماتیک در تأسیسات بازگردانی مواد یا تأسیسات بیولوژیکی انجام گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تفکیک زباله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته