دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 15:08

مردم بریتانیا نمی‌دانند اتحادیه اروپا چیست!/ بریتانیایی‌ها خواستار برگزاری مجدد رفراندوم شدند

در حالی که رفراندوم بریتانیا برگزار و طبق آن، 52 درصد بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، بسیاری از مردم این کشور با امضای طوماری خواستار برگزاری رفراندوم مجدد شدند.
کد خبر : 96774

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه الدیار، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «برخی از مردم بریتانیا با نوشتن طوماری از پارلمان انگلیس خواستند تا رفراندوم مجددی برای عضویت در اتحادیه اروپا برگزار کنند.»


تعداد افرادی که این عریضه را امضا کرده‌اند، تاکنون به 132 هزار نفر رسیده است و این بدین معنی است که پارلمان انگلیس می‌تواند آن را بررسی کند.


در این طومار آمده است: «بسیاری از افرادی که به خروج از اتحادیه اروپا رای داده‌اند اکنون از رای خود پشیمان شده‌اند و احساس شرم می‌کنند و خواستار برگزاری رفراندوم مجدد هستند.»


امضاکنندگان این طومار گفتند که انتظار دارند حکومت بریتانیا قاعده‌ای برای نظرخواهی درباره باقی ماندن و یا خروج از اتحادیه اروپا ایجاد کند و رفراندوم مجددی برگزار شود.


طبق قواعد داخلی پارلمان انگلیس، هر طوماری که به امضای 100 هزار نفر برسد، می‌تواند در جلسه‌ای بررسی شود. طبق نتیجه نهایی رفراندوم، 17 میلیون و 400 هزار نفر از مردم بریتانیا به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند. این در حالی است که 16 میلیون و 141 هزار نفر خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بودند.


به گزارش آنا، این در حالی است که طبق ارزیابی موتور جست‌وجو گر گوگل، بریتانیایی‌ها ساعتی پس از رای دادن به خروج از اتحادیه اروپا از گوگل پرسیدند:
«اتحادیه اروپا چیست؟!»


سوالاتی که بریتانیایی‌ها تنها ظرف چند ساعت پس از رفراندوم از موتور جست‌وجو گر گوگل پرسیدند عبارت است از:


1- ترک اتحادیه اروپا به چه معناست؟


2- اتحادیه اروپا چیست؟


3- کدام کشورها در اتحادیه اروپا قرار دارند؟


4- اکنون برای کا که اتحادیه اروپا را نرک کرده‌ایم، چه اتفاقی می‌افتد؟


5- چه تعداد کشور عضو اتحادیه اروپا هستند؟



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته