دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی اعلام کرد

افزایش توانمندی پیمانکاران ایرانی در اجرای پروژه های فراساحل

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به توانمندی پیمانکاران ایرانی در اجرای پروژه های فراساحل در پارس جنوبی گفت: در مقطع کنونی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و بدون کمک شرکتهای خارجی موفق به ساخت سکوهای پارس جنوبی شدیم.
کد خبر : 96753

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، ابولقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی در حاشیه بارگیری سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی در یاردخرمشهر به خبرنگاران گفت: طی یک هفته اخیر شاهد بارگیری ٢ سکوی ١٩A و ٢١ از سوی شرکت تاسیسات دریایی در یاردخرمشهر هستیم که این موضوع نشان دهنده توانمندی پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه های فراساحل در پارس جنوبی است.


وی با اشاره به اولویت وزارت نفت در برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی ادامه داد: مجموعه فعالیتهای صورت گرفته در یارد خرمشهر افزون بر افزایش توانمندی شرکتهای داخلی سبب اشتغالزایی در استان خوزستان و خرمشهر و اشتغال نیروهای بومی این شهر شده است.


مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ادامه داد: برای ساخت سکوهای فاز ١٩ از سوی شرکت تاسیسات دریایی هشت میلیون نفرساعت و فازهای ٢٠ و ٢١ حدود هفت میلیون نفر ساعت کار انجام شده است ضمن این که ١٢ هزار نفر کارگر در روز مشغول به کار بوده اند.


رحمانی ادامه داد: پیش از تحریمها بسیاری از فعالیتهای صورت گرفته در پارس جنوبی از سوی شرکتهای خارجی و با چند برابر قیمت انجام می شد این درحالی است که در مقطع کنونی با استفاده از متخصصان داخلی وحمایتهای کارفرما توانستیم سکوهای پارس جنوبی را بدون کمک شرکتهای خارجی بسازیم.


وی با بیان این که شرکت تاسیسات دریایی از نظر امکانات در خاورمیانه و جنوب اقیانوس هند حرف نخست را می زند، یادآور شد: هم اکنون با توان مهندسی این شرکت توانسته ایم ٢ سازه فازهای ١٩A و ٢١ که در مجموع پنج هزار و ٤٠٠ تن می شود را با شناور ایرانی به موقعیت خود در خلیج فارس منتقل کنیم.


رحمانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: با ساخت چهار سکوی پارس جنوبی از سوی این شرکت در سال ٩٥ و با استفاده ازنیروهای بومی، امکانات داخلی، بکارگیری توان مهندسی و مدیریتی در اجرای پروژه خودکفا شده ایم.


بارگیری سکوی فاز ٢١ با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب هم اکنون در یاردخرمشهر در حال انجام است. عملیات مهندسی، خرید، ساخت، نصب و راه اندازی ٢ سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در مجموع با ظرفیت برداشت ٢ میلیارد فوت مکعب گاز در روز به همراه ساخت و نصب ٢ جکت اصلی و متعلقات سکو، لوله گذاری و راه اندازی ٢ خط لوله اصلی و انجام عملیات خشکی تا ابتدای پالایشگاه از سوی شرکت تاسیسات دریایی انجام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب