دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 14:14
در گفت‌و‌گو آنا با سردار کمالی مطرح شد؛

اعلام جزئیات شرایط پرداخت قسطی جریمه سربازی

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد، شرایط پرداخت قسطی جرائم غیبت سربازی را تشریح کرد و گفت: مشمولین غایب واجد شرایط این طرح می‌توانند پس از مراجعه به پلیس +10 درخواست خود برای پرداخت قسطی جریمه غیبت را ثبت کنند.
کد خبر : 96751

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به آخرین جزئیات شرایط پرداخت قسطی جریمه غیبت سربازی اظهار کرد:‌ بنا بر بند «ب» تبصره ماده 11 قانون بودجه سال 95 مشمولان غایب سربازی می‌توانند وجوه جریمه غیبت سربازی خود را به صورت نقدی یا قسطی پرداخت کنند.


وی با بیان اینکه مشمولین غایب واجد شرایط این طرح می‌توانند پس از مراجعه به پلیس +10 درخواست خود برای پرداخت قسطی جریمه غیبت را ثبت کنند، اضافه کرد: سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی مدارک مشمولین ثبت نام شده، میزان جریمه مشمولان را با توجه با مدرک تحصیلی، مدت زمان غیبت، همسر و تعداد فرزندان، مشخص کرده و مشمولان واجد شرایط را به بانک معرفی می‌کند.


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بانک‌های عامل پس از معرفی نامه سازمان وظیفه عمومی، اقدام به تشکیل پرونده برای مشمولان واجد شرایط کرده و پس از اخذ تضمین‌های لازم، حداقل یک سوم جریمه درنظر گرفته شده را اخذ و مابقی را با کارمزد 4 درصد در 36 ماه تقسیط می‌کند.


کمالی با بیان اینکه بانک‌های عامل پس از اخذ یک سوم جریمه غیبت فرد را برای دریافت کارت معافیت با اعتبار موقت 36 ماهه به سازمان وظیفه عمومی معرفی خواهند کرد، اضافه کرد: سازمان وظیفه عمومی پس از دریافت نامه بانک کارت معافیت مشمولان واجد شرایط را با اعتبار 36 ماهه صادر خواهد کرد. بدیهی است پس از پرداخت آخرین قسط جرایم هریک از مشمولان، سازمان وظیفه عمومی نسبت به دائمی کردن کارت معافیت این افراد اقدام می‌کند.


وی عنوان کرد: قابل ذکر است کسانی که نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نکنند در وهله اول بانک‌های عامل تضمین‌های اخذ شده را به اجرا خواهند گذاشت و در وهله دوم نیز سازمان وظیفه عمومی پس از 4 ماه از نامه بانک نسبت به ابطال کارت معافیت این مشمولان اقدام خواهد کرد.


جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: با توجه به ابلاغ این دستورالعمل، سازمان وظیفه عمومی موظف شده تا هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای این دستورالعمل اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته