دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 14:20

مالزی: به ائتلاف با بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر مالزی گفت که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیری بر اقتصاد این کشور ندارد و کوالالامپور به همکاری‌های خود با لندن در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.
کد خبر : 96723

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری آلمان گزارش کرد: «نجیب عبدالرزاق درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که چنین موضوعی تاثیر زیادی بر اقتصاد مالزی نخواهد گذاشت.»


عبدالرزاق امروز شنبه گفت: «اقتصاد مالزی خودکفا، قوی و با تنوع نقدینگی است و در مسیر خوبی قرار دارد؛ بنابراین نوسانات اقتصادی ناشی از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر اقتصادر کشور تاثیر زیادی نمی گذارد.»


وی افزود: «من معتقدم که ما می‌توانیم این دوران بی‌ثبات را پشت سر بگذاریم. دولت همچنان به تلاش خود برای دستیابی به دستاوردهای اقتصادی بیشتر و تجدید امور مالی ادامه می‌دهد و درباره خطرات اقتصادی احتیاط می‌کند.»


باوجود اینکه بریتانیا شریک مهمی برای مالزی در عرصه‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری، دفاع، آموزش و گردشگری به‌شمار می‌رود ولی وابستگی اقتصادی مالزی به بریتانیا محدود است.


عبدالرزاق تاکید کرد: «بریتانیا حتی در زمره 10 شریک تجاری مالزی به‌شمار نمی‌رود و سهم آن از بازار مالزی کمتر از یک درصد است. باوجود این، ما با بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم که اثری همگانی دارد، ائتلاف داریم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته