دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 13:13

ماجرای آب مسموم و عذرخواهی محمود عباس از صهیونیست‌ها

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بابت اظهارات اخیر خود در پارلمان اروپا در بروکسل عذرخواهی کرد.
کد خبر : 96701

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عربی 21 نوشت: «محمود عباس در اظهاراتی در پارلمان اروپا در بروکسل گفته بود خاخام‌های یهودی، مسموم کردن آب چاه‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها را خواستار شده‌اند.»


عباس که پس از این سخنرانی از سوی مقام‌های اسرائیل به یهودی‌ستیزی و اهانت به دین یهود متهم شده بود، اظهارات خود را پس گرفت و علاوه بر عذرخواهی گفت که قصد اهانت نداشت و به دین یهود احترام می‌گذارد.


رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در پارلمان اروپا گفته بود: «همین یک هفته پیش تعدادی از خاخام‌های اسرائیلی به وضوح از دولتشان خواستند که با مسموم کردن آب‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها، آن‌ها را قتل‌عام کنند. آیا این، تحریک علنی به کشتار جمعی ملت فلسطین نیست؟»


محمود عباس در حالی بابت افشای این حقیقت عذرخواهی کرده است که یک سازمان حقوقی اسرائیلی فاش کرده بود که شهرک نشینان صهیونیست آب آشامیدنی روستاها و شهرک‌های فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری مسموم می‌کنند.


یهودا شائول، بنیانگذار سازمان «سکوت را می‌شکنند» گفته بود: «هدف شهرک‌نشینان از این کار این است که فلسطینی‌ها را مجبور به ترک روستاها و شهرک‌هایشان کرده سپس اراضی آن‌ها را تصرف کنند.»


سازمان «سکوت را می‌شکنند» سازمانی حقوقی است که نقض حقوق بشر از سوی ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را رصد می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته