درخشش ۴۴ ستاره سمایی در بوشهر

سکینه بیژنی مدیر دبیرستان دخترانه سمای بوشهر در گفتوگو با خبرنگار آنا از درخشش ۴۴ دانشآموز دبیرستان دوره اول سمای بوشهر در مسابقات فرهنگی وهنری امید فردا خبر داد.
وی اضافه کرد: این جشنواره همهساله درراستای تحققبخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحولآفرین در تربیت هنری، زیباییشناختی و رویکرد مدرسهمحوری برگزار میشود.
مدیر دبیرستان دخترانه سمای بوشهر بیان کرد: در این جشنواره، دانشآموزان میتوانند براساس علاقهمندی خود در بسیاری از رشتههای هنری، آفرینشهای ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی و سرود و هنرهای دستی و تجسمی شرکت کرده و به رقابت با سایر دانشآموزان بپردازند.
بیژنی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی وهنری امید فردا در دو بخش آزاد و موضوعی برگزار شد، عنوان کرد: در بخش آزاد این جشنواره دانشآموزان آثار خود را با موضوع دلخواه و با رعایت ضوابط و مقررات جشنواره و در بخش موضوعی آثار خود را با یکی از موضوعات دستاوردها و پیشرفتهای ایران؛ هویت ایرانی، اسلامی، انقلابی نوجوان؛ استکبارستیزی و مقابله با استعمار؛ ایثار و شهادت؛ مفاخر و مشاهیر ایران زمین؛ مقاومت اسلامی، مساله فلسطین؛ آیههای زندگی؛ خلیج فارس؛ نوجوان ایرانی و ایلِ من (ویژه دانش آموزان عشایر) ارائه کردند.
وی افزود: در این دوره از جشنواره، دانشآموزان ۶ مدرسه سمای بوشهر توانستند در رشتههای ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی رتبه برتر کسب کرده و به مرحله نهایی راه یابند.
مدارس سما نقش مهمی در تحولات فرهنگی و گسترش اخلاق و معنویت دارند
معاون امور مدارس سمای استان بوشهر هم به همراه چند مدیر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ضمن بازدید از برخی از مدارس سمای شهر بوشهر با دانش آموزان و معلمان این مدارس دیدار و گفتوگو کردند.
فخرالسادات هاشمی با تبریک آغاز سال جدید، بر اهمیت نقش مدارس سما در تربیت نسل آینده تأکید و با ابراز خرسندی از پیشرفتهای حاصل شده و موفقیتهای مختلف کسب شده توسط دانشآموزان، این دستاوردها را حاصل تلاش و پشتکار دانشآموزان و حمایتهای همهجانبه معلمان و خانوادههای آنان برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیتهای دانشآموزان و همکاران، مدارس سما میتوانند علاوه بر دستاوردهای علمی و آموزشی، نقش مهمی در تحولات فرهنگی و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه ایفا کنند.
انتهای پیام/