دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 11:39
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

نوجوان 15 ساله بر اثر برق‌گرفتگی فوت کرد/ توضیح اورژانس درباره علت تاخیر

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: یک نوجوان 15 ساله شب گذشته (جمعه) به دنبال برق گرفتگی در پارک جان خود را از دست داد.
کد خبر : 96644

شهرام طاهرزاده، رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ساعت 22:29 شب گذشته (جمعه) حادثه برق گرفتگی در پارک امت مشهد گزارش شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعزام و ساعت 22:32 در محل حضور داشتند اما متاسفانه به دلیل گزارش نادرست نشانی محل حادثه ماموران نتوانستند به محض ورود بر بالین مصدوم حاضر شوند.


وی افزود: متاسفانه در خیابان مفتح مشهد یک پارک و بوستان روبه‌روی هم هستند که هر دو به نام «امت» نام‌گذاری شده‌اند و فردی که حادثه را به اورژانس اطلاع داده نشانی را پارک امت اعلام کرده بود در حالی که این حادثه در انتهای بوستان رخ داده بود که ماموران اورژانس برای یافتن مصدوم آژیر را به صدا در می‌آورند تا مردم متوجه حضور آنها و راهنمایی شوند.


طاهرزاده در ادامه تصریح کرد: در نهایت با حضور نیروهای امدادی بر بالین مصدوم ساعت 22:45 این نوجوان 15 ساله به بیمارستان منتقل می‌شود.


وی با بیان اینکه به محض حضور ماموران اورژانس در محل حادثه، مصدوم علائم حیاتی نداشت، افزود: ماموران تلاش کردند تا در مسیر رسیدن به بیمارستان با عملیات احیا این نوجوان 15 ساله را به زندگی بازگردانند که متاسفانه احیا اثربخش نمی‌شود و این نوجوان 15 ساله به دلیل برق گرفتگی فوت می‌کند.


رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه اگر نشانی به درستی گزارش می‌شد آیا در نجات جان این نوجوان می توانست موثر باشد، گفت: عملیات امداد و نجات قابل پیش بینی نیست اما می‌توان گفت حتی ثانیه‌ها نیز در نجات یک انسان موثر است.


وی خاطرنشان کرد: فردی که با اورژانس تماس گرفته اعلام کرده است که به دلیل قطع مکرر برق فیوض را قطع می‌کنند و این کودک در هنگام بلند شدن، دست به نرده‌ای می گیرد که همان نرده موجب برق گرفتگی کودک می‌شود.


طاهرزاده در پایان با توجه به برگزاری مراسم احیا در پارک‌ها، مساجد و غیره، گفت: از مسئولان درخواست می‌شود به دلیل اینکه مراسم احیا تا ساعات پایانی شب و گاه سحر به طول می انجامد نسبت به نصب صحیح وسایل برقی و گازی اطمینان خاطر پیدا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته