۲۹/ فروردين /۱۴۰۴
11:08 19 / 01 /1404

پاویون‌های آکادمیک؛ پل ارتباطی جدید بین دانشجویان و دانش‌آموزان

پاویون‌های آکادمیک؛ پل ارتباطی جدید بین دانشجویان و دانش‌آموزان
رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد از ایجاد پاویون‌های آکادمیک دانشجویی در درون مدارس یزد خبر داد و گفت: این پاویون‌های دانشجویی در مدارس ایجاد و فضا‌هایی برای مبادله، تبادل اطلاعات علمی و استقرار دانشجویان مرتبط در حوزه تخصصی انجام شد.

سید علی المدرسی رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا مهم‌ترین برنامه این دانشکده در سال آینده را ارتباطات طراحی شده و سازماندهی شده علمی نهاد بین عرصه‌های تربیتی و پایه دانشکده تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: با ۳ هزار دانشجوی تعلیم و تربیت، ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۲۹ مدرسه استان یزد و ۵۰ عضو هیئت علمی و استاد همکار تلاش داریم این ارتباط را ایجاد و تسهیل کنیم.

 المدرسی ادامه داد: مهم‌ترین فرایندی که برای این ارتباطات طراحی شد و انجام آن توفیق بزرگی در سال گذشته بود، ایجاد پاویون‌های آکادمیک دانشجویی در درون مدارس بود که شکل گرفت. در مدارس سما یزد این پاویون‌های دانشجویی ایجاد و فضا‌هایی برای مبادله و تبادل اطلاعات علمی و استقرار دانشجویان مرتبط در حوزه تخصصی انجام شد.

رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد، توسعه عرصه‌های تربیتی در دانشکده را مهم برشمرد و تشریح کرد: عرصه‌های تربیتی تمدن به‌عنوان مرکز انتقال مهارت در سنین مختلف به دانش‌آموزان، عرصه تربیتی آموزش زبان انگلیسی، عرصه تربیتی سماتیک برای کار با رباتیک و عرصه سما پلاس که آموزش‌های مختلف آزاد علمی را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌دهد با ایجاد عرصه تربیتی رحمان که مرکز مشاوره مجموعه بزرگ سماست، مجموعه‌های مختلف سما تکمیل کردند.

المدرسی با اشاره به توسعه مدارس سعادت با عرصه‌های علمی و معرفتی بیان کرد: این مدارس با ایجاد برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی، نه‌تنها به افزایش سطح علمی دانش‌آموزان کمک می‌کنند، بلکه زمینه‌های رشد روحی و اجتماعی آنها را نیز فراهم می‌کنند.

وی، بزرگ‌ترین چالش در حوزه تعلیم و تربیت در ایران را عدم توجه به ابعاد تربیتی دانش‌آموز برشمرد و تصریح کرد: توجه صرف به حوزه آموزش و تحصیل و برنامه نداشتن برای ابعاد دیگر شخصیتی مانند اراده، قوه عقلانیت و تصمیم‌گیری، وضعیت جسمی و سلامت بدنی، نگاه اعتقادی و معرفتی، موضوع عاطفه و احساسات دانش‌آموزان چالش‌های جدی هستند که هیچ پاسخی در حال حاضر از ناحیه آموزش و پرورش کشور برای این موارد و ابعاد شخصیتی در سنین مختلف وجود ندارد.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به الگوی پیشنهادی واحد یزد تحت عنوان شمسه رشد گفت: این الگو پاسخی به نیاز فطری بشر در فرآیند‌های مختلف تعلیم و تربیتی است که امیدواریم بتوان بهره مناسبی از آن برد.

المدرسی با اشاره به وجود مهارت‌های نرم به صورت خاص در برنامه سمای یزد تشریح  کرد: مهارت‌های ۲۵گانه شخصیتی شامل صداقت، امانتداری، برنامه‌ریزی، کنترل خشم، احترام به دیگران، احترام به خود و احترام به والدین، شناخت محیط زیست، حفاظت محیط زیست، تصمیم‌گیری، کار تیمی و ... مهم‌ترین مواردی است که برای همه اینها برنامه وجود دارد که توسط تیم‌های کاری پشتیبانی خواهد شد.

وی با اشاره به ورود تیم‌های تخصصی در عرصه این موضوع و وجود فرآیند‌های تربیتی در عرصه عمل بیان کرد: چشم‌اندازی که برای دانشکده متصور است در تمام عرصه‌های دانشکده مسائل تربیتی را حل کرده و یک بستر و مکانی برای حل مسئله تربیتی، نقشه راه تربیت و اختصاص آن به بازه‌های سنی مورد نیاز در رشد کودک، نوجوان و جوان باشد.

رئیس دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، استادان را سرمایه این دانشکده برشمرد و گفت: تولید علمی دانشکده برای حل مسئله است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر دانشجویان تلاش می‌کنند در مقاطع مختلف علمی، حل‌کننده مسئله بوده و با استفاده از هوش مصنوعی این ابزار را تقویت کرده و ارزش افزوده حل مسئله فرآیند آموزش باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر