۰۶/ ارديبهشت /۱۴۰۴
11:13 19 / 01 /1404

طرح «سما پلاس» اجرایی می‌شود

طرح «سما پلاس» اجرایی می‌شود
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: طرح جدید «سما پلاس» برای تقویت مهارت‌های غیررسمی دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آنا، غلامرضا نادری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج(دشتی) در نشست با فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم حمایت از توسعه مدارس سما و ارتقای کیفیت آموزشی اظهار کرد: طرح جدید «سما پلاس» برای تقویت مهارت‌های غیررسمی دانش‌آموزان در سه مدرسه سمای استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

وی توسعه مدارس سما را یکی از اولویت‌های اصلی این واحد دانشگاهی دانست و افزود: مدارس سما به‌عنوان نهاد آموزشی و تربیتی مهم در جامعه، نقشی اساسی در آینده علمی و اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند. از همین رو، توسعه و ارتقای کیفیت این مدارس به‌ویژه در شهر خورموج باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج(دشتی) بیان کرد: این واحد دانشگاهی وظیفه خود می‌داند که از توسعه مدارس سما در این منطقه حمایت کند. هدف این است که مدارس سمای خورموج نه‌تنها به‌عنوان مدارس عمومی؛ بلکه به‌عنوان مراکز آموزشی برتر در استان شناخته شوند. این مدارس می‌توانند تأثیر زیادی در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند و زمینه‌ساز موفقیت‌های علمی و اجتماعی آنها در آینده شوند.

نادری‌زاده با اشاره به اهمیت تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم برای مدارس سما عنوان کرد: در راستای توسعه این مدارس از تأسیس و تجهیز ساختمان‌های جدید گرفته تا ارائه خدمات آموزشی و پرورشی باکیفیت، باید به‌طور جدی برنامه‌ریزی کنیم. همچنین به دنبال این هستیم که فضای تحصیلی برای دانش‌آموزان مدارس سما خورموج، محیطی ایمن، استاندارد و با امکانات به‌روز باشد تا دانش‌آموزان بتوانند در بهترین شرایط ممکن تحصیل کنند.

چگونگی اجرای طرح «سما پلاس»

معاون امور مدارس سمای استان بوشهر نیز به تشریح طرح«سما پلاس» پرداخت و گفت: این طرح یکی از ابتکارات جدید سازمان سما بوده که با هدف توسعه و تقویت مهارت‌های غیررسمی دانش‌آموزان به‌ویژه مهارت‌های اجتماعی و شخصی در نظر گرفته شده و به‌طور آزمایشی در سه مدرسه سمای استان بوشهر آغاز خواهد شد.

 فخرالسادات هاشمی اضافه کرد: در این طرح، دانش‌آموزان علاوه بر آموزش‌های درسی و رسمی در فعالیت‌های تکمیلی و مهارت‌آموزی مشارکت می‌کنند. این دوره‌ها شامل مباحثی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله، کار گروهی، مهارت‌های ارتباطی و مدیریت زمان است که به‌طور مستقیم به تقویت توانمندی‌های فردی و اجتماعی آنها کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های مناسب برای مدارس سما مطرح کرد: سازمان سما به‌طور جدی بر لزوم استقرار مدارس در ساختمان‌های با شرایط استاندارد آموزشی تأکید دارد. در این راستا، مدارس سما باید در محیط‌هایی با تجهیزات مدرن، کلاس‌های مجهز، فضا‌های باز و ایمن، و دسترسی به امکانات رفاهی مناسب مستقر شوند. این الزامات نه‌تنها به محیط یادگیری کمک می‌کند؛ بلکه در ارتقای کیفیت تدریس و فعالیت‌های آموزشی نیز نقشی اساسی دارد.

معاون امور مدارس سما استان بوشهر توضیح داد: درباره مدارس سما خورموج که در حال توسعه هستند، تأمین این زیرساخت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانش‌آموزان باید در فضایی کاملاً ایمن و مطابق با استاندارد‌های روز تحصیل کنند تا بهترین شرایط را برای یادگیری و رشد فردی داشته باشند. ما به‌عنوان مسئولان مدارس سما متعهد هستیم که این موارد را در اولویت قرار داده و با همه توان برای بهبود زیرساخت‌ها و تأمین امکانات مناسب در این مدارس تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب