۲۶/ فروردين /۱۴۰۴

استفاده از فرصت‌های ایجاده شده از جنگ تعرفه‌ای ترامپ در ایران اکسپو

استفاده از فرصت‌های ایجاده شده از  جنگ تعرفه‌ای ترامپ در ایران اکسپو
رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام، با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی تعرفه صادرات کالای ویتنام به آمریکا در جریان جنگ تعرفه‌ای ترامپ، گفت: باید از فرصت‌هایی که جنگ تعرفه‌ای ترامپ در اختیارمان قرار می‌دهد برای رونق بیشتر نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۵» استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا از اتاق بازرگانی ایران، سیدمصطفی موسوی اظهار کرد: باید از فرصت‌هایی که جنگ تعرفه‌ای ترامپ در اختیارمان قرار می‌دهد برای رونق بیشتر نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۵» استفاده کنیم.

موسوی، با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی تعرفه صادرات کالای ویتنام به آمریکا در جریان جنگ تعرفه‌ای ترامپ، گفت: باید در جریان برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای جذب این کشور‌ها برنامه ریزی کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام اظهار داشت: ایالات‌متحده تعرفه‌های گمرکی نسبت به کالا‌های کشور‌هایی که واردات بیشتری از آنها داشته تعریف کرده و در نتیجه این کشور‌ها باید تعرفه‌های بیشتری پرداخت کنند. این موجب شده این کشور‌ها به دنبال جایگزین باشند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ویتنام در تجارت با آمریکا به دنبال این سیاست جدید نزدیک به ۴۸ درصد افزایش تعرفه داشته است؛ در حالی که سال گذشته این تعرفه صفر بوده است.

موسوی با یادآوری اینکه این کشور چهارمین کشور صادرکننده به آمریکاست، اظهار داشت: بنابراین ویتنام یا باید تعاملی با ترامپ داشته و این موضوع را حل کند و یا باید به دنبال بازار‌های جدید برای خود باشد.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

وی گفت: با توجه به اینکه ویتنام قرارداد‌های تعرفه ترجیحی با اوراسیا و روسیه دارد، بسیار فرصت خوبی در اختیار ماست؛ از این نظر خوب است که برای جذب کشور‌هایی که با تعرفه‌های بالا از سوی آمریکا مواجه شده‌اند، در اکسپو ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس اتاق خرمشهر، با تأکید بر اینکه اکسپو ایراتن ۲۰۲۵ باید نتایج ملموسی برای اقتصاد کشور داشته باشد، اظهار داشت: همکاری مناسب اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت در برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ موجب شده برخی نابسامانی‌های دور گذشته تکرار نشود و ما شاهد جذب مناسب هیات‌های تجاری و ساماندهی بهتر غرفه‌ها در این دوره باشیم.

به گزارش آنا، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ به عنوان بزرگترین رویداد تجاری ایران، با همکاری و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی از هشتم اردیبهشت ماه به مدت پنج روز به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر