دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1395 - 13:46
در گفت‎وگو با آنا

شهربانو امانی: برخی به جای صداقت، حقه‌‎بازی را وارد سیاست کردند/ با سقوط اخلاقی روبه‌رو هستیم

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مردم شاهدند که برخی مسئولان و سیاستمداران سرگرم دروغ‌پردازی، افترا، تهمت، توهین و تخریب نسبت به یکدیگر شده‌اند و آقای روحانی از این مسأله به شدت نگران و ناراحت است.
کد خبر : 96570

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره پیشنهاد رئیس‌جمهوری در ضیافت افطاری با فعالان سیاسی مبنی بر تشکیل نشست ماهانه همدلی جناح‌های سیاسی اظهار کرد: آقای روحانی با چنین سخنی، گفت‌وگوی ملی میان احزاب و جریان‌های سیاسی را پایه‌گذاری کرد. در آن میهمانی احزاب شناسنامه‌دار اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور داشتند که رئیس‌جمهوری چنین پیشنهادی را مطرح کرد و من این قضیه را به فال نیک می‌گیرم.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: خانه احزاب در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی برای برگزاری و تشکیل چنین نشست‌هایی راه‌اندازی شده بود که متأسفانه این تشکل در دولت محمود احمدی‌نژاد منحل شد.


وی با بیان اینکه «پیشنهاد روحانی می‌تواند ساختار حزبی و طیف‌های سیاسی را قدرت ببخشد»، تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهوری نسبت به نقش احزاب و جریان‌های سیاسی اعتقاد راسخی دارد و این پیشنهاد می‌تواند همدلی و همکاری خوبی در میان احزاب به ارمغان بیاورد.


متأسفانه بعضی از سیاسیون می‌گویند سیاست با صداقت هم‌خوانی ندارد و سیاست را با دروغ و حقه‌بازی یکی می‌کنند؛ در حالی‌که حضرت علی (ع) می‌فرمایند «بهترین سیاست، صداقت است» یعنی سیاسیون باید با مردمان خود صادق باشند

امانی در این باره گفت: به عقیده من سخن آقای روحانی می‌تواند سپهر سیاسی کشور را قاعده‌مندتر کند.


این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش قابل توجهی از اصولگرایان و احزاب شناسنامه‌دار جناح راست در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از آقای روحانی حمایت کردند و اکنون نیز بخشی از آن‌ها سعی دارند به دولت تدبیر و امید کمک کنند.


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه «اصولگرایان معتدل و افرادی که عقلانیت و منافع ملی را ترجیح می‌دهند کماکان از حسن روحانی حمایت می‌کنند»، تأکید کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از اصولگرایان میانه‌رو و احزاب شناسنامه‌دار اصولگرا به دولت یازدهم کمک می‌کنند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به یکی از محورهای سخنان روحانی مبنی بر اینکه «پهلوانی بالاتر از قهرمانی است و چقدر نیک که افرادی هم قهرمان و هم پهلوان باشند و البته متأسفانه شمار پهلوانان سیاسی ما کمتر از قهرمانان سیاسی است»، اشاره کرد و افزود: آقای روحانی به درستی و به شکل کاملاً دقیقی به موضوع پهلوان و قهرمان سیاسی پرداخت. منظور رئیس‌جمهوری از این سخن، اخلاق و رعایت آن توسط سیاسیون است. به عبارتی سیاستمداران و مسئولان چه قبل و چه بعد از انتخابات باید اخلاق و منش پهلوانی را رعایت کنند.


امانی یادآور شد: متأسفانه اکثر ارکان و سپهر سیاسی کشور با سقوط اخلاقی مواجه شده است. مردم شاهدند برخی مسئولان و سیاستمداران سرگرم دروغ‌پردازی، افترا، تهمت، توهین و تخریب نسبت به یکدیگر شده‌اند و آقای روحانی از این مسأله به شدت نگران و ناراحت است.


او در این باره اضافه کرد: متأسفانه بعضی از سیاسیون می‌گویند سیاست با صداقت هم‌خوانی ندارد و سیاست را با دروغ و حقه‌بازی یکی می‌کنند؛ در حالی‌که حضرت علی (ع) می‌فرمایند «بهترین سیاست، صداقت است» یعنی سیاسیون باید با مردمان خود صادق باشند.


این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره سیاست عنوان کرد:‌ سیاست به معنای «ممکن کردن ناممکن‎هاست» و همچنین استفاده بهینه از امکانات کشور است.


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان افزود: آقای روحانی در ضیافت افطاری به فعالان سیاسی تأکید کرد که «دچار سیاست‌زدگی و بی‌اخلاقی شده‌ایم». برای همین آقای روحانی از میهمانان و فعالان سیاسی خواست تا رفتار، منش و اخلاق قهرمانی و پهلوانی را در تمام عرصه‎های سیاسی حتی در رقابت انتخاباتی رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته