دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران مطرح کرد

آشفتگی بازار کار از بیکاری

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران با تاکید بر اینکه وضع بازار کار در کشور مناسب نیست، گفت: اکنون بازار کار کشور نمی‌تواند جوابگوی نیاز متقاضیان خود باشد.
کد خبر : 96552

داوود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه عرضه و تقاضای بازار کار متناسب نیست، افزود: اکنون مراجعات کارجویان به کاریابی‌ها به امید یافتن شغل مناسب، همچنان ادامه دارد اما کیفیت و کمیت فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار برای معرفی به آنها بسیار ضعیف است.


وی با بیان اینکه امیدواریم در ادامه سال جاری وضع فرصت‌های شغلی بهتر شود، تاکید کرد: اغلب واحدهای تولیدی با وجود سیاست‌های حمایتی دولت با ظرفیت بسیار پایین‌تر از توان خود کار می‌کنند که به همین علت هم تمایل و رغبتی برای جذب نیروی کار جدید ندارند؛ از طرفی توان جذب نیروی جدید در این واحدها نیز وجود ندارد.


این کارشناس بازار کار اظهار کرد: با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد نرخ بیکاری در سال 95 از روند کاهشی برخوردار شود، باید گفت که روند بیکاری و پروسه ایجاد شغل‌های جدید، تا کنون تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته‌ است.


رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران عنوان کرد: البته میزان فرصت‌های شغلی در بخش مشاغل تخصصی، بالاست اما در این بخش‌ها نیز با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستیم که از این رو کارجویان مراجعه‌کننده به کاریابی‌ها را به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای جذب مهارت می‌فرستیم.


به گفته وی، هرچند دولت در تلاش است تا بازار کار را بهبود بخشد، با توجه به حجم بیکاری‌های گسترده و از دست رفتن فرصت‌های شغلی در این بازار، این سیاست‌ها تا کنون نتوانسته‌‌ است تاثیر چشمگیری در بهتر شدن وضع بازار داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته