۰۵/ ارديبهشت /۱۴۰۴
19:27 10 / 01 /1404

طراحی سایت بازرگانی؛ کلید موفقیت در صادرات آنلاین

طراحی سایت بازرگانی؛ کلید موفقیت در صادرات آنلاین
طراحی سایت بازرگانی، فرصتی ایده‌آل برای تاجرانی است که قصد دارند صادرات گسترده‌ای را به کشور‌های مختلف جهان انجام دهند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم وفناوری آنا،طراحی سایت بازرگانی، فرصتی ایده‌آل برای تاجرانی است که قصد دارند صادرات گسترده‌ای را به کشورهای مختلف جهان انجام دهند. یافتن بازارهای جدید تجاری برای بسیاری از کسب‌وکارها ضروری است، زیرا برای دستیابی به رشد باید مشتریان جدیدی را جذب کرد. 
این موضوع برای شرکت‌های بازرگانی اهمیت دوچندانی می‌یابد. اما بسیاری از شرکت‌های نوپای بازرگانی، نگران هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب‌وکارشان هستند. باید توجه داشت که استفاده از انواع فروشگاه سازهای استاندارد، هزینه‌های طراحی وب سایت را کاهش داده و طراحی سایت‌های بازرگانی را ساده‌تر می‌کند.

منظور از طراحی سایت بازرگانی چیست و چه اهمیتی دارد؟

شرکت‌های بازرگانی دارای حجم زیادی از تبادلات تجاری با شرکا یا مشتریان خود هستند. طراحی سایت بازرگانی، تنها یک تارنما برای اطلاع‌رسانی و فروش کالا نیست. بلکه پلتفرمی آنلاین است که هدف آن حمایت از فعالیت‌های تجاری، فروش محصولات یا ارائه خدمات ثبت سفارش، ارائه گواهی اصالت کالا، ارائه مجوز صادارات و... است. طراحی وب سایت‌های بازارگانی مزایای زیادی را به همراه می‌آورد:

  1. معرفی حرفه‌ای کسب‌وکار: شرکت‌های بازرگانی برای ایجاد تمایز با رقبا و حضور در بازار نیاز به وب سایتی دارند که بازتاب‌دهنده هویت برندشان باشد و اعتماد مشتریان را جلب کند؛
  2. ارتباط مستقیم با مشتریان: طراحی سایت بازرگانی، کمک زیادی به افزایش دسترس‌پذیری، ارائه اطلاعات به مشتریان و سهولت در خرید می‌کند. شرکت‌های بازرگانی با کمک یک فروشگاه ساز می‌توانند مشتریانی را از نقاط مختلف جهان جذب کنند؛
  3. رقابت در بازار دیجیتال: بازاریابی سنتی، هزینه‌های سنگینی را برای شرکت‌های بازرگانی ایجاد می‌کند و بهره‌وری مناسبی را هم ایجاد نمی‌کند. طراحی سایت‌های فروشگاهی نقش مهمی در ورود شرکت‌های بازرگانی به فضای بازاریابی دیجیتال دارد.

در طراحی سایت بازرگانی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

طراحی سایت بازرگانی اهمیت زیادی دارد، زیرا چنین وب سایتی از مهمترین راه‌های ارتباطی مشتریان با برند است. در طراحی سایت‌های بازرگانی باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. واکنش‌گرایی: سایت یا فروشگاه بازرگانی باید به‌طور کامل واکنش‌گرا (Responsive) باشد تا تمامی کاربران با هر دستگاه یا مرورگری امکان بازدید از سایت را داشته باشند؛
  2. طراحی رابط کاربری مناسب: ارائه واسط کاربری (UI) مناسب در جذب و حفظ مخاطبان سایت‌های بازرگانی اهمیت ویژه‌ای دارد. با استفاده از فروشگاه ساز، امکان در اختیار داشتن رابط کاربری متناسب با هویت برند را خواهید داشت؛
  3. داشتن فروشگاه آنلاین: سایت‌های بازرگانی باید دارای فروشگاه‌های آنلاین باشند. برای ساخت فروشگاه اینترنتی، روش‌های گوناگونی وجود دارد. اما استفاده از فروشگاه ساز باعث کاهش زمان طراحی آنلاین‌شاپ شده و هزینه‌ها را هم به شدت کم می‌کند.؛
  4. توجه به هزینه طراحی سایت بازرگانی: مدیریت هزینه در طراحی وب سایت مهم است. برای مدیریت هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی باید از یک فروشگاه ساز استاندارد استفاده کرد؛
  5. بهینه بودن ساختار وب سایت بازرگانی برای موتورهای جستجو: طراحی سایت بازرگانی را باید به شرکت‌هایی واگذار کرد که دارای تجارب زیادی هستند. کدنویسی تمیز کمک زیادی می‌کند تا فروشگاه ساز یا وب سایت سریع‌تر در نتایج گوگل قرار گیرد. به‌طور معمول استفاده از یک فروشگاه ساز استاندارد باعث می‌شود تا سرعت سایت افزایش یابد؛
  6. امنیت سایت بازرگانی: هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی برای شرکت‌های بازرگانی اهمیت زیادی دارد. اما در کنار قیمت طراحی وب سایت باید به مباحث امنیتی و رعایت استانداردهای وب توجه داشت؛
  7. استفاده از سیستم مدیریت محتوا و مدیریت محصول: داشتن یک سیستم مدیریت محتوای مناسب در کنار پنل مدیریتی قدرتمند در فروشگاه اینترنتی موجب می‌شود تا سایت‌های بازرگانی بتوانند به‌سادگی محصولات یا خدمات خود را به مشتریان هدف عرضه کنند.

امکانات کلیدی در طراحی سایت بازرگانی

امکانات کلیدی در طراحی سایت بازرگانی

در طراحی وب سایت‌های بازرگانی، وجود برخی از امکانات کلیدی می‌تواند تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

گوشتیران
قالیشویی ادیب

استفاده از سبد خرید و فرایند پرداخت مناسب در فروشگاه ساز

امکان اضافه کردن سریع کالاها به سبد خرید و طراحی یک فرایند خرید ساده و امن در طراحی فروشگاه اینترنتی برای شرکت‌های بازرگانی اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی در بهترین فروشگاه ساز بسیار مناسب است، زیرا اکثر این امکانات به‌صورت پیش فرض در آن وجود دارد.

سیستم جستجو و فیلتر پیشرفته در فروشگاه‌های اینترنتی بازرگانی

در فروشگاه‌های بازرگانی باید امکان جستجو کالاها و خدمات را براساس نیاز مشتریان در نظر گرفت. در طراحی سایت بازرگانی، در نظر گرفتن فیلترهای مختلف (براساس قیمت، برند، دسته‌بندی و...) به کاربران کمک می‌کند تا به‌سادگی نیاز خود را پیدا کنند.

استفاده از پنل کاربری استاندارد در طراحی سایت بازرگانی

سایت‌های بازرگانی باید در کنار داشبورد مدیریتی پیشرفته از پنل کاربری مناسبی نیز استفاده کنند تا کاربران امکان مدیریت سفارشان خود را داشته باشند.

سیستم نظردهی و امتیازدهی

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی به امکانات پیشرفته آن بستگی دارد. استفاده از سیستم نظردهی و امتیازدهی تجربه کاربران در سایت‌های بازرگانی را بهبود داده و موجب ماندگاری مخاطبان و مراجعه مجدد آنان به سایت می‌شود.

امکانات پشتیبانی آنلاین

برای طراحی سایت بازرگانی به سراغ فروشگاه‌سازهایی بروید که خدمات پشتیبانی آنلاین را ارائه می‌دهند. همچنین یک فروشگاه ساز باید خدماتی در زمینه بازاریابی دیجیتال، گزارش‌گیری و تحلیل داده به صاحبان کسب‌وکار ارائه دهد.

طراحی سایت بازرگانی چند زبانه و اهمیت آن در تجارت بین‌الملل

طراحی سایت بازرگانی چند زبانه و اهمیت آن در تجارت بین‌الملل

برای موفقیت در تجارت بین‌الملل باید امکان برقراری ارتباط با زبان اصلی مشتریان هر منطقه را داشته باشیم. طراحی سایت بازرگانی چند زبانه کمک زیادی به معرفی محصولات یا خدمات برند به مشتریان هدف می‌کند. داشتن لندینگ‌پیج یا صفحات محصول حرفه‌ای به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، ترکی و فارسی برای سایت‌های بازرگانی ضروری است. برای ایجاد سایتی چند زبانه باید به امکانات فروشگاه ساز توجه کرد و هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی برای شرکت بازرگانی را براساس این امکانات مدنظر قرار داد.

سخن پایانی

طراحی سایت بازرگانی نقش موثری برای ورود شرکت‌ها به عرصه تجارت بین‌الملل و جذب مشتریانی از کشورهای مختلف دارد. اگر قصد دارید در زمینه فعالیت کسب‌وکاری خود وارد فضای تجارت بین‌الملل شوید باید یک فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کرده و از آن برای معرفی محصولات یا خدمات‌تان استفاده کنید.
هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت‌هایی با امکانات پلتفرم‌های تجاری برای شرکت‌های بازرگانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای دریافت مشاوره و استعلام هزینه طراحی سایت بازرگانی، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از دموهای موجود استفاده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر