تحول نظام اداری دانشگاه آزاد یزد با راهاندازی سیستم پاسخگویی جدید

زهره بهشتی پور معاون واحد و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اجرای طرح تحول نظام اداری در دانشگاه آزاد اسلامی به آنا گفت: این طرح شامل سه بخش مهم، تحول در نظام مکاتبات دانشگاه، ارزیابی و رتبهبندی کارکنان و نظام پاسخگویی سیستماتیک است. در راستای اجرایی شدن این طرح بستر ایمیل پایه برای تمامی اعضای دانشگاه از جمله دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی ایجاد شده است.
بهشتی پور با اشاره به نیاز به سیستم پاسخگویی جدید، افزود: در این نظام، حامیانی تعریف شدهاند که پیگیر درخواستهای دانشجویان، کارکنان و اعضا هیئت علمی خواهند بود. درخواستها از طریق ایمیل ارسال و به حامیان ارجاع داده میشود، سپس حامیان جهت تسریع در روند کار و اعلام نتیجه اقدام میکنند.
وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: تکریم دانشجویان و ایجاد شفافیت از مزایای طرح پیشخوان دانشجویی است که با اجرایی شدن این سیستم، امکان نظارت بر پاسخگویی به درخواستها و بازنگری فرآیندها در صورت لزوم فراهم خواهد شد.
معاون دانشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: طرح پیشخوان درخواستهای دانشجویی از سال جدید آغاز میشود که در آن، تیم حامیان متشکل از ۳۱ نفر برای دانشجویان، ۲ نفر برای کارکنان و ۲ نفر برای اعضای هیئت علمی اختصاص داده شدهاند.
بهشتی پور با اشاره به اقدامات دیگر انجام شده گفت: جلساتی برای حامیان برگزار شده که در این جلسات روند اجرای طرح و چگونگی پاسخگویی، آموزش داده شده است. همچنین جلسات متعددی برای جمعآوری درخواستهای پر تکرار دانشجویان برگزار شده و فرآیندهای پاسخگویی به خوبی مشخص شده است.
وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: با آغاز این طرح، دانشجویان میتوانند با استفاده از ایمیل، درخواستهای خود را ارسال کرده و پاسخ آنها را از حامیان اختصاصی خودشان دریافت کنند. این اقدام میتواند به بهبود تعامل دانشگاه و دانشجویان کمک شایانی کند.
انتهای پیام/