دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1394 - 18:15
بعد از یک سال اخبار ضد و نقیض؛

خبر قطعی وزارت اطلاعات از شهادت جمشید دانایی فر و انتقال پیکر او به داخل کشور

اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید جمشید دانایی فر و انتقال پیکر آن مرحوم به داخل ایران خبر داد.
کد خبر : 9649

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بعد از یک سال اخبار ضد و نقیض در خصوص وضعیت جمشید دانایی فر، وزارت اطلاعات ضمن اعلام قطعی شهادت او، از انتقال پیکرش به داخل ایران و دستگیری شماری از عوامل دخسل در به شهادت رساندن او خبر داد.


متن بیانیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به شرح ذیل است:


بسم رب الشهدا و الصدیقین


به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند با تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری تنی چند از عوامل دخیل در به شهادت رساندن گروهبان دانایی فر، بعد از گذشت یک سال از این جنایت به دست عناصر گروهک تروریستی ضد انقلاب، پیکر مطهر شهید بزرگوار کشف، شناسایی و در تاریخ اول فروردین 94 به داخل کشور بازگردانده شد.


این مصیبت را به امام زمان (عج) نایب برحقش، خانواده گرامی شهید بزرگوار و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران تحنیت و تسلیت می گوییم.


اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات


به گزارش آنا، اواخر سال 1392، تروریستهای جنوب شرق کشور اقدام به گروگانگیری 5 مرزبان کشورمان کردند که در آستانه آغاز سال 93، گروگانها غیر از گروهبان جمشید دانایی فر آزاد شدند.



چند روز بعد از آزادی گروگانها، گروه تروریستی جیش العدل مدعی شد که دانایی فر را کشته است، اما بعد از آن طی یک سال اخیر اخبار ضدونقیضی درباره زنده بودن جمشید دانایی فر مطرح شد.


وزیر کشور در ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ گفت که در حال حاضر نمی‌توان مرگ جمشید دانایی‌فر را تایید کرد و دولت پاکستان باید پاسخگوی این موضوع باشد. کمی بعد اما یکی از نمایندگان مجلس گفت که ﻗﺮائن و دلایلی وجود دارد ﮐﻪ جمشید داﻧﺎﯾﯽ ﻓﺮ زنده است و با جیش العدل همکاری می کند. چند روز پیش نیز وعده صحبت کردن او در یکی از شبکه های ماهواره ای داده شد.



این در حالی بود که رئیس جمهوری در سفر به سیستان و بلوچستان از خانواده او دلجویی و قدردانی کرده بود.


اخیرا نیز مولوی عبدالحمید در مصاحبه ای گفته بود که فکر می کنیم دانایی فر شهید شده است.


اکنون با اطلاعیه وزارت اطلاعات و انتقال پیکر این مرزبان غیور، این پرونده امنیتی به پایان راه خود رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته