دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سابق ملوان در گفت‌وگو با آنا:

سیاسیون از ملوان حمایت کنند ولی درکارش دخالت نکنند/ فراموش شدن مکتب ملوان باعث سقوطش شد

اردشیر پورنعمت گفت: سیاسیون روحیه خشنی دارند و تصمیمات آنها هم با روحیه لطیف و ورزشکاری فوتبال مطابقت ندارد.
کد خبر : 96368

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال ملوان بندر انزلی که بدترین دوران فوتبالی خودش را سپری می‌کند در این روزها درگیرو دار حضور در لیگ برتر یا لیگ دسته اول فوتبال ایران به سر می‌برد. مدیران ملوان و مسئولین سیاسی شهر انزلی و استان گیلان به دنبال آن هستند تا با خرید امتیاز باشگاه نفت تیم محبوب شمال در لیگ برتر ماندنی شود و حتی نمایندگان استان گیلان برای این منظور نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهوری نوشتند.


اردشیر پورنعمت، مدیرعامل سابق باشگاه ملوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد تلاش مسئولان و مدیران ملوان برای خرید امتیاز باشگاه نفت گفت: «من در مورد خرید و فروش باشگاه نفت توسط ملوان نظر خاصی ندارم و اعتقاد دارم که این مسائل آن‌قدر فوتبال ایران اتفاق افتاد که حالت طبیعی به خودش گرفت. اما نکته مهمی که در مورد ملوان وجود دارد این مساله است که مدیران این تیم در حال از دست دادن فرصت هستند. من به عنوان یک انزلی‌چی مانند کل مردم انزلی نگران ملوان هستم و احساس می کنم این تیم فرصتی برای تجدید قوا برای فصل بعد رقابت‌ها ندارد.»


وی ادامه داد: «چیزی که مشخص است این مساله است که ملوان در هر صورت برای فصل بعد باید یک تیم فوتبال داشته باشد که اگر در لیگ برتر ماندنی شد در این لیگ بازی کند و در غیر اینصورت باید لیگ دسته اول به میدان برود. حضور در لیگ دسته اول هم نیازمند یک تیم منسجم و قوی است که تا دوباره ملوان را در لیگ برتر ببینیم. اما در کمتر از 5 هفته به شروع بازی‌ها هنوز هیچ حرکتی برای بستن یک تیم منسجم صورت نگرفته است و کل مردم انزلی از این وضعیت نگران هستند.»


پورنعمت درباره دلایل سقوط ملوان در این فصل رقابت‌های لیگ برتر افزود: «ملوان یک تیم ریشه دار در فوتبال ایران است. هواداران بیشمار، بازیکن‌سازی، احترام به پیشکسوت از مکتب‌های ملوان بودند. اما رفته‌رفته ملوان از مکتب و فرهنگش دور شد و به نظر من دور شدن ملوان از مکتبش باعث سقوط این تیم شد. مشکل ملوان مربوط به نفر خاصی نمی‌شود که ما بگوییم حضور فلان شخص باعث سقوط ملوان شد. مشکل این تیم به خاطر نبود زیرساخت مناسب و دخالت سیاسیون در این تیم است. ما همواره از سیاسیون تقاضا کردیم که از ملوان حمایت بکنند اما دخالت نکنند که دخالت سیاسیون در فوتبال باعث نابودی آن می‌شود. سیاسیون روحیه خشنی دارند و تصمیمات آنها هم با روحیه لطیف و ورزشکاری فوتبال مطابقت ندارد. متاسفانه در ملوان هم چنین تصمیماتی گرفته شد، تصمیماتی که از روی عجله و بدون تدبیر شکل گرفت و باعث سقوط این تیم شد.»


وی ادامه داد: «تصمیمات ملوان باید ورزشی باشد، منظور من این نیست که تصمیمات را ورزشی‌ها بگیرند اما حتی غیرورزشی‌ها هم اگر در ملوان تصمیم می‌گیرند یک تصمیم ورزشی برای این تیم بگیرند. متاسفانه شک و تردیدها در تصمیمات کلان باشگاه ملوان کاملا غیرورزشی است و همیشه تصمیمات اشتباهات و این شک و تردیدها تکرار می‌شود. در غیر این صورت ملوان از نظر فنی هیچ چیزی کم نداشت. این تیم از بازیکنان خوب و باکیفیتی برخوردار بود، کادر فنی تیم بسیار مجرب و کارکشته بودند و مهمتر از همه هواداران ملوان برای این تیم سنگ‌تمام گذاشتند و با وجود چنین سرمایه‌هایی نباید یک تیم به دسته پایینتر سقوط کند.»


مدیرعامل سابق باشگاه ملوان در مورد خرید امتیاز باشگاه نفت از سوی ملوان و عواقب دخالت سیاسیون در فوتبال که دامنگیر تیم‌های بزرگ فوتبال ایران مانند پاس شد، گفت: «هر شهر برای پیشرفت فوتبالش باید زیرساخت‌هایی داشته باشد. شهر همدان که تیم بزرگ پاس را به آنجا منتقل کردند با انزلی فرق دارد. انزلی از زیرساخت‌های ورزشی و فوتبالی برخوردار است اما همدان زیرساخت‌های فوتبالی نداشته است. چند سال پیش اهوازی‌ها هم امتیاز باشگاه سپاهان نوین را خریدند اما مشکلی برای تیم‌های این شهر بوجود نیامد چون اهواز شهری بود که زیرساخت فوتبال در آن وجود داشت. انزلی هم مانند اهواز دارای زیرساخت‌های فوتبالی است و مشکلات تیم‌هایی مانند پاس برای این تیم بوجود نمی‌آید.»


پورنعمت افزود: «در هر صورت ملوان در این فصل رقابت‌های لیگ برتر مشکلات زیادی گریبانگیر این تیم شد که در نهایت به سقوطش انجامید. اما نباید دست روی دست گذاشت و منتظر مزایده یا خرید و فروش امتیاز تیم‌های دیگر یا لطف مسئولین باشند، مدیران ملوان باید به فکر بستن یک تیم خوب برای فصل بعد باشند، حالا اگر لیگ برتر نشد این تیم باید در لیگ دسته اول برای صعود تلاش کند. اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم که مهره‌های این تیم قصد جدایی دارند و مدیران ملوان هیچ تلاشی برای حفظ آنها انجام نمی‌دهند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ملوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته