۰۱/ فروردين /۱۴۰۴

سند تحول بنیادین نگرش معلمان را تغییر می‌دهد

سند تحول بنیادین نگرش معلمان را تغییر می‌دهد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، از دستاوردهای سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: این سند باعث تغییر نگرش معلمان و اولیا به آموزش و پرورش شده و انتظارات از نظام آموزشی را ارتقا داده است. معلمان با شرکت در دوره‌های آموزشی، به پرورش مهارت‌های زندگی و ارزش‌ها در کنار آموزش دروس اصلی توجه بیشتری نشان می‌دهند.

محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا به دستاورد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین دستاورد‌های قابل توجهی در مدارس داشته است. این سند باعث شده است که نگرش معلمان و اولیا به آموزش و پرورش تغییر کند و انتظارات از نظام آموزشی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: بسیاری از معلمان در دوره‌های آموزشی مرتبط با سند تحول بنیادین شرکت کرده‌اند و تغییراتی در روش‌های تدریس خود ایجاد کرده‌اند. این تغییرات شامل توجه به تربیت تمام‌ساعتی، مهارت‌های زندگی، ارزش‌ها و محیط زیست در کنار آموزش دروس اصلی است.

تاثیر سند تحول بنیادین بر نظام آموزشی

امانی طهرانی تاکید کرد: سند تحول بنیادین باعث شده است که فضای تربیت تمام‌ساعتی در مدارس به یک مفهوم آشنا و قابل اجرا تبدیل شود. امروزه، معلمان به جای تمرکز صرف بر محتوای درسی، به پرورش مهارت‌ها و ارزش‌های دانش‌آموزان نیز توجه می‌کنند. این تغییرات نشان‌دهنده تاثیر مثبت سند تحول بنیادین بر نظام آموزشی کشور است و انتظار می‌رود که با ادامه این روند، کیفیت آموزش و پرورش در ایران ارتقا یابد.

شورای عالی آموزش و پرورش در حال تلاش برای حل چالش‌های موجود در نظام آموزشی و بهبود کیفیت آموزش است. تعیین تکلیف سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و اجرای سند تحول بنیادین از جمله اقداماتی است که می‌تواند به تحولات مثبت در نظام آموزشی کشور کمک کند. با ادامه این تلاش‌ها، امید است که آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان ایران رقم بخورد.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

انتهای پیام/

ارسال نظر