۰۶/ فروردين /۱۴۰۴

چالش‌های اجرای زبان‌های فرانسه و آلمانی در مدارس

چالش‌های اجرای زبان‌های فرانسه و آلمانی در مدارس
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به چالش‌های اجرای آموزش زبان‌های فرانسه و آلمانی در مدارس اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی در اجرای این برنامه‌ها، کمبود دانش‌آموزان متقاضی و نبود دبیران متخصص است.

حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا به بررسی چالش‌ها و اقدامات انجام‌شده در زمینه آموزش زبان‌های فرانسه و آلمانی در مدارس پرداخت.

وی با اشاره به مأموریت سازمان در تولید برنامه درسی و کتاب‌های درسی برای پایه‌های هفتم تا دوازدهم، گفت:ما مکلف هستیم برنامه درسی و کتاب‌های زبان‌های فرانسه و آلمانی را تولید کنیم، اما مشکل اصلی در اجرای این برنامه‌ها در مدارس است.

لطیفی افزود: برای اجرای موفق این برنامه‌ها، نیاز به حداقل تعداد دانش‌آموزان متقاضی و دبیران متخصص داریم که متأسفانه در حال حاضر با کمبود در این زمینه مواجه هستیم. این موضوع باعث شده است که اجرای برنامه‌های آموزش زبان‌های غیرانگلیسی در مدارس با چالش‌های جدی روبه‌رو شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، ما موظف شدیم چهارچوب برنامه درسی زبان‌های فرانسه و آلمانی را تهیه کنیم. خوشبختانه این چهارچوب آماده شده و همکاری خوبی با کانون زبان ایران در این زمینه داریم. کانون زبان ایران در حال تهیه برنامه‌های تفصیلی برای هر یک از این زبان‌ها است و بخش زیادی از کار پیش رفته است.

وی همچنین به چالش‌های اخیر در تولید کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته، قطعی برق باعث ایجاد اختلال در روند کار شرکت‌های چاپ و تولید کتاب شده است. با این حال، شرکت توزیع برق تهران همکاری‌های خوبی با ما داشته و برخی شرکت‌ها نیز با استفاده از ژنراتور، بخشی از برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند. انشالله با رفع این مشکلات، روند تولید کتاب‌ها به موقع به پایان خواهد رسید.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

لطیفی با بیان اینکه عناوین کتاب‌های درسی زبان‌های غیرانگلیسی در حدود ۹۵۰ عنوان است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه بخش‌ها، این کتاب‌ها به زودی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر