۰۹/ فروردين /۱۴۰۴

نیاز به بازنگری در سند تحول بنیادین برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نیاز به بازنگری در سند تحول بنیادین برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سند تحول بنیادین نگاه کامل و دقیقی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نداشته و نیاز به بازنگری دارد.

عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، در مورد دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین در این حوزه به خبرگزاری آنا، گفت: متأسفانه در سند تحول بنیادین، نگاه کامل و دقیقی به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود نداشته است.

وی افزود: در این سند، بیشتر به آموزش یک مهارت برای دانش‌آموزان متوسطه نظری و هدایت تحصیلی آنها توجه شده است.

تلاش برای جبران نقیصه‌ها

بیات با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای بازنگری در سند تحول بنیادین، بیان کرد: در بازنگری سند، تلاش شد این نقیصه جبران شود، اما هنوز شاخص دقیقی برای ارزیابی پیشرفت در این حوزه وجود ندارد.

وی تأکید کرد که بدون شاخص‌های مشخص، ارزیابی دقیق پیشرفت در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

ضرورت تدوین شاخص‌های دقیق

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر لزوم تدوین شاخص‌های دقیق برای ارزیابی پیشرفت در این حوزه تأکید کرد.

وی گفت: برای بهبود وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نیازمند شاخص‌هایی هستیم که بتوانند به طور دقیق پیشرفت و چالش‌های این حوزه را اندازه‌گیری کنند.

با وجود تلاش‌های انجام‌شده برای بازنگری در سند تحول بنیادین، هنوز نقیصه‌هایی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد. عباس بیات بر لزوم تدوین شاخص‌های دقیق برای ارزیابی پیشرفت در این حوزه تأکید کرد و گفت که بدون این شاخص‌ها، بهبود وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر