دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 19:18

رئیس قوه قضائیه: کارآمدی نظام قضایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است

رئیس قوه قضائیه گفت: احقاق حقوق عامه مردم، فصل خصومات مردم و نظارت هایی که در قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده از آرمان ها و اهداف بلندی است که در قانون اساسی برای قوه قضائیه ترسیم شده است.
کد خبر : 96227

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله آملی لاریجانی به همراه مسئولان عالی قضایی در دومین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در مرقد حضرت امام (ره)، فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را به کارکنان خدوم و پرتلاش این قوه تبریک گفت و افزود: هر سال در ایام هفته قوه قضائیه در معیت مسئولان عالی قضایی برای بیعت با آرمان های بلند حضرت امام به مرقد حضرت امام راحل مشرف می شویم؛ آرمان هایی که امروز بیش از هر زمان دیگری در دنیا مورد جستجوست و از اهم آنها مساله عدالت و معنویت است که حضرت امام همواره بر هر دوی آنها تاکید می کردند و نظام مردمسالاری دینی نیز بر این ارکان استوار است.


رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه یک مسیر بسیار طولانی را پس از انقلاب طی کرده است خصوصا جا دارد در این جا از معمار بنیانگذار آن، شهید آیت الله بهشتی و یارانش یاد کنیم یاران صدیقش که در این راه تلاش زیادی کردند تا مبانی قضای اسلامی را استوار کنند و این کار آسانی نبود و در طول این سی و چند سال گذشته، قوه قضائیه تلاش کرده تا به این هدف نزدیک شود.


رئیس قوه قضائیه افزود: احقاق حقوق عامه مردم ، فصل خصومات مردم و نظارت هایی که در قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده از آرمان ها و اهداف بلندی است که در قانون اساسی برای قوه قضائیه ترسیم شده است.


وی ادامه داد: در طول این دوره جدید ما تلاش کردیم به این اهداف در حد میسور نزدیک شویم اما با آن نظام مطلوب جمهوری اسلامی فاصله داریم اما همه ما مسئولان قضایی و کارکنان خدوم این دستگاه تلاش می کنند و گام های بلندی در این مسیر برداشته شده است و برای تسهیل در رسیدگی به این پرونده ها تلاش بسیاری می شود اما اطاله دادرسی و مشکلات در مراجعه به دستگاه قضایی هنوز وجود دارد .


آیت الله آملی لاریجانی افزود: اقدام بسیار مهمی که اکنون صورت گرفته و در دستگاه قضایی با جدیت دنبال شده است استفاده از فناوری های نوین در قوه قضائیه است و امروز با اطمینان تقریبا همه نقاط کشور از طریق فناوری های نوین به یک سیستم متمرکز متصل هستند و پرونده ها به این مرکز ارسال می شود.


وی ادامه داد: همینطور در سازمان ثبت تحولات بسیار خوبی صورت گرفته است.


آیت الله آملی لاریجانی گفت: مساله ارتقای کارآمدی سلامت دستگاه قضایی یکی از مسائلی است که در چند سال اخیر بر آن تاکید داشتیم، در این مسیر کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته و کسانی که تخلفاتی مرتکب شده اند و این تخلفات احراز شده باشد با آنها برخورد قاطع صورت گرفته است .


رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسات متعدد بر کارآمدی نظام قضایی تاکید کرده اند، افزود: امیدواریم به آن نظام اسلامی که مورد اطمینان و رضایت مردم باشد و هم رضایت خداوند متعال را داشته باشد نزدیک شویم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته