دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 17:10
در آیین تجلیل از سی سال خدمات موسس واحد اصفهان

حجت‌الاسلام عسکری: دکتر فروغی سرمایه عمرش را در راه اعتلای دانشگاه به کار برد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دکتر فروغی خود را وقف دانشگاه کرد و سرمایه عمر خود را در راه اعتلای دانشگاه به کار برد و تمام اعضا و جوارح وی شهادت می‌دهند که وی در این مسیر با صداقت و فداکاری حرکت کرد و این مایه مباهات و افتخار اوست.»
کد خبر : 96215

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر علی عسکری در آیین تجلیل از سی سال خدمات دکتر فروغی، افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، 70 هزار استاد و هیأت علمی نیمه وقت و تمام وقت، 5/5 میلیون فارغ التحصیل، 1700000 دانشجو در هر سال و 11 هزار آزمایشگاه و 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، ورزشی، کتابخانه ای، آزمایشگاهی و خدماتی، این دانشگاه را در موقعیت ویژه‌ای قرار داده است.»


وی اظهار کرد: « به خاطر قدم‌هایی که در سی سال خدمت مخلصانه در این دانشگاه برداشته شده است، تکریم یک پدر و یک بزرگ مانند دکتر فروغی از اهمیت بالایی برخوردار است و همین احساس را هم همه دانشگاهیان بویژه استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نسبت به ایشان دارند.»



عسکری گفت: « دکتر فروغی هیچ گاه خسته نخواهند شد و به حق ایشان از مجاهدین راستین عرصه آموزش عالی در کشور بودند و با این خدمات برای همیشه خود را در تاریخ آموزش عالی ایران ماندگار کرد و باید اذعان کنم که این قبیل جلسات برای آقای فروغی کم است چراکه چهره علمی ملی ما هستند.»


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به پربرکت بودن ایام ماه رمضان و شب‌های قدر به شخصیت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: «ایشان مورد بی احترامی و بی مهری قرار گرفتند و در عوض می گفتند اگر پول و مرکب و جای استراحت می خواهید در خدمت ما باشید، امام حسن (ع) با صلحش، امام حسین (ع) با قیامش، امام موسی کاظم(ع) با 14 سال زندانیش و امام رضا(ع) با ولایت عهدی خود نورهای پاکی بودند که در مواقع مختلف زمانی موضع گیری هایی الهی کردند.»


وی در رابطه با مدیریت اسلامی و در مقایسه بین دیگر نظام ها اصل تقدم را یادآور شد و گفت: «خداوند اصل هماهنگی و وحدت در امور است و فقهای بزرگوار اصل هماهنگی و وحدت را امری دینی و عقلانی می دانند، روح ما از جانب خداست، هویت انسان هم به روحش است و اصل برنامه ریزی ها باید برای آخرت باشد، در صورتی که در مکاتب غیردینی و لائیک اینگونه نیست.»


عسکری افزود: «انسان معتقد به خدا و قیامت، نفس خود را مهار می کند و در قیامت که مهر بر دهان همه می زنند، دست‌های انسان تکلم می‌کند، پاها شهادت می‌دهند و اعضای انسان خوبی ها و بدی ها را بازگو می کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب