دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 16:29
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

ترویج مفاهیم قرآنی نباید به برگزاری نمایشگاه قرآن محدود شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بازدید از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن کریم، گفت: ترویج مفاهیم قرآنی نباید به برگزاری نمایشگاه قرآن محدود شود.
کد خبر : 96196

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، حامد علامتی در بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تقدیر از برپایی نمایشگاه قرآن، افزود: باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی را به متن زندگی مردم بیاوریم.


وی توجه به مقوله فرهنگ را برای رشد و ارتقای جامعه بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: توجه به قرآن و فرامین این کتاب الهی به عنوان منشور فرهنگی بسیار ضروری است.


علامتی با تاکید بر اینکه هر چقدر جذابیت این نمایشگاه‌ها بیشتر شود اقبال مردم به آن بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان با حضور در نمایشگاه از برکات قرآن فیض خواهند برد و باید به صورت ویژه از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی حمایت کرد و زمینه حضور آحاد مردم را فراهم نمود.


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با بیان اینکه قرآن یکی از نعمات بزرگ خداوندی است اظهار کرد: قرآن مسیر ارشاد به سمت اهداف و آرمان‌هاست. ما هم در شناخت مسیر و هم در تعیین اهداف، به قرآن نیاز داریم. انس و الفت و تدبر در قرآن سبب کمال انسان است و این نیاز با اکتفا کردن به روخوانی قرآن تامین نخواهد شد.


وی افزود: وقتی آرمانی فکر کنیم شاید بگوییم نسبت به آنچه مورد انتظار بوده عقب‌تر هستیم و محتواهای تولیدی به رفتار قرآنی تبدیل نشده، اما این موضوع جداگانه‌ای است. ما نسبت به همه جهان اسلام به برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری، در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده‌ایم.


دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، هنر مسئولان را حفظ ارتباط با مردم در طول سال دانست و گفت: اگر بتوانیم این ارتباط را در طول سال نیز حفظ کنیم پیوند مردم با قرآن پیوند عمیقی خواهد شد و سبک زندگی اسلامی در جامعه ما جاری و ساری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته