دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 16:14

امحاء بیش از 30 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

بیش از 30 تن انواع مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور مقامات انتظامی و استانی در زاهدان امحاء شد.
کد خبر : 96189

به گزارش گروه اجتماعی آنا از پایگاه خبری پلیس‌، سردار ‌حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم امحاء بیش از 30 تن مواد مخدر و تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با موادمخدر گفت: این استان در همجواری با کشوری است که فقط از راه تولید موادمخدر در ابعاد مختلف به کشور ما ضربه می‎زند؛ بیش از 300 هزار هکتار از زمین‎های افغانستان زیرکشت موادمخدر است که سالی دو بار هم زیر کشت می‎رود.


رحیمی با اشاره به اینکه بالغ بر یک و نیم میلیون معتاد در کشور است، افزود: بیش از 100 هزار نفر از آنها در سیستان و بلوچستان به سر می‌برند و خانواده‌هایشان نیز ضربه سنگینی در این رابطه متحمل شده‌اند.


وی باتاکید بر اینکه چهار هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند، ادامه داد: بیش از دو هزار تن از این شهدا متعلق به استان سیستان و بلوچستان است.


سردار رحیمی خاطر نشان کرد: سالیانه ده‌ها تن موادمخدر توسط نهادهای امنیتی در این استان کشف می‌شود که این مسیر را با تمام قدرت ادامه خواهیم داد.


وی تاکید کرد: این میزان مواد مخدر که امحا می‌شود دارویی نیست و در آزمایش‌های انجام شده آلودگی آنها مشخص شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: زاهدان مواد مخدر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته