دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 16:09
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ خبر داد

75 هزار نو عروس تحت پوشش کمیته امداد در انتظار جهیزیه

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ از در انتظار بودن 75 هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت جهیزیه خبر داد و گفت:‌ خیران به کمک امداد بیایند.
کد خبر : 96175

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان تهران، رضا نوروزی در نشست خبری طرح آینه و شمعدون که به منظور تامین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت برگزار شد، با اعلام این که یک میلیون و 800 هزار خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند،‌ گفت: 500 هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد هستند که سالانه 10 تا 15 هزار نفر از آنان ازدواج می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی اجتماعی و ترویج افراد تحت پوشش است، افزود: مجموع اعتبارات دولتی و مردمی جهزیه امسال دو برابر شده است.


نوروزی این اعتبارات را در سال جاری 160 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال به بیش 90 هزار نوعروس جهزیه پرداخت کنیم.


مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: سقف سرانه کمک کمیته امداد برای تامین جهیزیه نوعروسان 4 میلیون تومان بلاعوض و 5 میلیون تومان وام است.


وی ادامه داد: حداقل 2 میلیون تومان وام بلاعوض به افراد تحت پوشش کمیته امداد که در آستانه ازدواج هستند، پرداخت می‌شود که البته پرداختی‌های کمیته امداد بستگی به منابع مالی دارد.


وی گفت: امیدواریم با اجرای طرح آینه و شمعدون بتوانیم کمک‌های مردمی برای تأمین جهیزیه را جذب کنیم و سقف تسهیلات را نیز ارتقا دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته