دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 13:33

محمدعلی مجاهدی: رهبر معظم انقلاب، شعر را به مسیر صحیح هدایت می‌کنند

محمدعلی مجاهدی، شاعر پیش‌کسوت، گفت: دیدار رهبری، نقطه عطفی برای شاعران جوان محسوب می‌شود.
کد خبر : 96070

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی مجاهدی، از شاعران پیش‌کسوت آیینی کشورمان، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شاعران و محفل شعرخوانی در بیت رهبری، اظهار کرد: از زمانی که این جلسات شعرخوانی برگزار شد و تعداد بسیار کمی بودیم که در محضر رهبری شعرخوانی می کردیم، این توفیق را داشتم که از بیانات ایشان بهره ببرم. خوشحالم که هنوز این شب های شعر ادامه دارد و شاعران جوان انگیزه و امید این را دارند که نکته هایی که ایشان درباره شعر و ادبیات می گویند را شنیده و به کار بگیرند.
وی تاکید کرد: شعر خواندن در محضر بزرگان کار ساده‌ای نیست؛ مخصوصا اینکه آن بزرگ خودش در ادبیات تخصص داشته باشد. با این حال این سختی دلپذیر است و همین که شاعران می‌دانند در فضایی جمع می‌شوند که سرشار از عاطفه و لبخند و شور ادبی است، دلگرم می شوند.
مجاهدی افزود: اگر نگاه دولتمردان بسیاری از کشورها را نسبت به شعر و ادبیات و رفتار آن ها را با اهل فرهنگ در نظر بگیریم، قدر این جلسات شعرخوانی را بیشتر می دانیم و به ارزش ادبی، سیاسی و اجتماعی آن بیشتر واقف می شویم.
این شاعر آیینی با اشاره به نظراتی که رهبری در جمع شاعران بیان می کنند، افزود: این نظرات بسیار ارزشمند است. ایشان گاهی نکاتی را مطرح می کنند که لازم است شاعران به آن ها بپردازند و شعر را اگر از مسیر درست خودش خارج شده باشد، به سوی مسیر صحیح هدایت می کنند. ایشان با مورد خطاب قرار دادن متولیان فرهنگ و هنر، رهنمودهای ارزشمندی ارائه می‌کنند که در صورتی که به آن ها ترتیب اثر داده شود، فضای اجتماعی بهتری خواهیم داشت.
محمدعلی مجاهدی در پایان گفت: نظر رهبر معظم انقلاب درباره اشعار شاعران جوان، می تواند نقطه عطفی در زندگی این جوانان باشد و مسیر ادبی و هنری آن ها را تعیین کند.
گفتنی است شاعران متعهد و انقلابی کشور و جمعی از شاعران کشورهای فارسی زبان و همسایه، دوشنبه 31 خردادماه، هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و در نیمه ماه مبارک رمضان، به رسم هر ساله، به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه هنری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته