۲۴/ فروردين /۱۴۰۴
در گفت‌وگو با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح شد

تحول در کتب درسی، آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی به دانش‌آموزان

تحول در کتب درسی، آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی به دانش‌آموزان
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از تغییرات اساسی در کتب درسی خبر داد و گفت: آموزش کدنویسی و مفاهیم هوش مصنوعی به‌طور رسمی وارد کتاب‌های درسی شده‌اند.

حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از تغییرات اساسی در کتب درسی خبر داد و در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا گفت: آموزش کدنویسی و مفاهیم هوش مصنوعی به‌طور رسمی وارد کتاب‌های درسی شده‌اند.

وی تاکید کرد: این تغییرات گامی مهم برای همگام‌سازی نظام آموزشی با فناوری‌های نوین است.

آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی در کتاب‌های درسی

حجت‌الاسلام لطیفی با اشاره به تغییرات اخیر در کتاب کار و فناوری پایه ششم، گفت: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات این کتاب به‌روزرسانی شده و آموزش کدنویسی و مفاهیم هوش مصنوعی به آن اضافه شده است.

وی افزود: این تغییرات به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از سنین پایین با فناوری‌های نوین آشنا شوند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

سواد رسانه‌ای از دوره ابتدایی با رویکرد تلفیقی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای، اعلام کرد: به جای اختصاص کتاب مستقل به سواد رسانه‌ای، فعالیت‌ها و تکالیف دروس مختلف مانند علوم، فارسی و دینی به‌روزرسانی شده‌اند.

وی افزود: این رویکرد تلفیقی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به‌تدریج با مفاهیم سواد رسانه‌ای آشنا شوند.

راهنمای آموزش ترکیبی برای معلمان

لطیفی از تهیه راهنمای عملی آموزش ترکیبی برای معلمان خبر داد و گفت: این راهنما به معلمان کمک می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی تدریس بهتری داشته باشند.

وی افزود: معلمان می‌توانند از ابزار‌های دیجیتال به‌صورت مؤثر در فرایند آموزش استفاده کنند و کیفیت آموزش را ارتقا دهند.

چالش‌ها و نیاز‌ها در اجرای برنامه‌های فناوری‌محور

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به چالش‌های پیش‌رو، گفت: توانمندسازی معلمان و تأمین امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ها از جمله نیاز‌های اصلی است.

وی تاکید کرد: برای تحقق کامل این اهداف، نیاز به حمایت‌های بیشتر و آموزش‌های تخصصی برای معلمان وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر