دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 09:13

ظریف امروز به الیزه می‌رود/ تأکید وزیر امور خارجه در فرانسه بر اتحاد جهان اسلام

وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در ضیافت افطار در محل رزیدانس سفیر در حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و سازمان‌های مسلمان در پاریس بر اتحاد جهان اسلام تاکید کرد.
کد خبر : 95934

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف گفت: «در جهان اسلام نیاز داریم نشان دهیم چگونه می‌توانیم خودمان با تروریسم که اسلام و جهان اسلام را در برگرفته مبارزه کنیم.»


وی افزود: «ما باید جهانی فکر کنیم. باید فکر کنیم چگونه باید با بی‌عدالتی‌ها، برای پیدا کردن پیروان جدید دین اسلام تلاش کنیم.»


ظریف در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه مهمترین بی‌عدالتی‌، بی‌‌عدالتی علیه فلسطین است گفت: «ما باید در مقابل حملات و خشونت‌ها، اختلافاتمان را به حداقل برسانیم.»


وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همه ما نیاز داریم برای این مشکل کنار هم باشیم چرا که این دین یک دین منحصر به یک جغرافیا و یک منطقه نیست، گفت: «ما به دینی تعلق داریم که اعتقاد دارد هر انسان مثل همه بشر است و کشتن یک انسان مثل کشتن همه انسان‌هاست. ما به دینی تعلق داریم که همه دنیا را به عنوان یک کل متحد در نظر می‌گیرد.»


ظریف با بیان اینکه برای مسلمان سخت نیست که به دنیا بفهمانند دینشان یک دین جهان شمول است گفت: «نبودن ما در کنار هم یعنی باختن همه ما با هم. ما اگرکنار هم نباشیم همگی بازنده خواهیم بود.»


وزیر امور خارجه کشورمان که به پاریس سفر کرده است، در نشست غیر رسمی با نمایندگان رسانه‌ها و محققان فرانسوی دیدار کرد.


بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف در ادامه برنامه‌های خود در سفر به فرانسه، امروز صبح با لارشه، رئیس سنای فرانسه دیدار و پس از آن در جلسه استماع در کمیسیون امور خارجه دفاع و نیروهای مسلح سنا به ریاست رافارن در‌‌ مجلس سنا شرکت خواهد کرد. همچنین قرار است وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز با بارتلون، رئیس مجلس ملی در محل مجلس ملی فرانسه دیدار و سپس در موسسه ملی کشورداری آنا سخنرانی کند.


دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در محل کاخ الیزه و همچنین دیدار با همتای فرانسوی از دیگر برنامه‌های عصر امروز وزیر امور خارجه کشورمان در پاریس خواهد بود. یکی از برنامه‌های مهم در این سفر دو روزه دیدار ظریف با رئیس کمپانی ایرباس در محل وزارت اقتصاد فرانسه است که در این دیدار، در مورد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس گفت‌وگو خواهد شد.


وزیرامور خارجه کشورمان عصر امروز پاریس را به مقصد آمستردام پایتخت هلند ترک خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب