دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 16:44

کشف اشیا عتقیه هزاره اول قبل از میلاد در دست قاچاقچیان عتیقه + تصاویر

چهار قاچاقچی جوان که در حال حفاری برای به‌دست آوردن اشیاء عتیقه بودند، دستگیر شدند. : کارشناسان اداره میراث فرهنگی، اشیاء کشف شده را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد اعلام کرده‌اند.
کد خبر : 95865

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پی گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط عده‌ای در یکی از ییلاقات شهرستان تالش استان گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه خطبه سرا این شهرستان قرار گرفت.


مأموران پاسگاه خطبه سرا شهرستان تالش با استفاده از شگردهای پلیسی پس از شناسایی محل حفاری در یک عملیات ضربتی اعضای باند چهار نفره قاچاقچیان آثار باستانی را حین حفاری دستگیر کردند.


ماموران انتظامی در بازرسی از محل حفاری و خودروی اعضای باند، 38قلم اشیاء عتیقه شامل هشت قطعه سکه قدیمی، چهار عدد قاشق ازجنس نقره و یک عدد قاشق از جنس برنج، دو رشته گوشواره، یک عدد گیره سرفلزی،پنج حلقه دستبند، 12حلقه انگشتر،12قطعه سنگ و یک قطعه پلاک کشف و ضبط کردند.


فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اشاره به اینکه برابر اعلام میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء کشف شده 100 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی، اشیاء کشف شده را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد اعلام کرده‌اند.


سرهنگ عباس اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه از متهمان مقداری موادمخدر از نوع شیره و تریاک، 440 عدد مواد محترقه و یک خودرو سمند کشف شد، اظهار داشت: متهمان به همراه اشیاء مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته