دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) تا برگزاری محفل انس با قرآن کریم

به مناسبت ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید و همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم ویژه‌ای به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.
کد خبر : 95845

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه نیشابور در مراسم روز ملی بسیج اساتید که با حضور جمع کثیری از مسئولان و استادان بسیجی در محل اردوگاه شهید رجایی باغرود برگزار شد، با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، توصیه‌هایی به اساتید بسیجی کرد.


حجت الاسلام مقری به بیان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با استادان دانشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان پرداخت و از دانشگاهیان خواست که سخنان و رهنمودهای معظم له را سرلوحه امور خود قرار دهند.


در ادامه بیانیه کانون بسیج اساتید از سوی عباسعلی حلاجی مسئول کانون بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد در این مراسم از زحمات مسئول و جانشین بسج اساتید واحد نیشابور در لوح سپاسی قدردانی شد. در بخشی از لوح که به امضای دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور رسیده بود، با تبریک روز ملی بسیج اساتید سالروز شهادت جانسوز مجاهد نستوه شهید دکتر مصطفی چمران را فرصتی مغتنم شمرده و به یمن علم، بینش و تلاشهای شما در راه تبیین تفکر بسیج در دانشگاه این لوح تقدیم حضور عالمانه شما می‌شود.


در این مراسم با برگزاری جلسه قرآن در ابتدای برنامه فیلم «چ» برای حاضران اکران شد و سپس حاضران در مراسم افطار شرکت کردند که در برپایی آن علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور معاونت سمای دانشگاه نیز همکاری داشتند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی واحد، آیین جشن ولایت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نمازخانه دانشکده ادبیات برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمد باغبان سخنران این جلسه، با تاکید بر الگوگیری از کرامت امام حسن (ع) اظهار کرد: «امام حسن مجتبی (ع) اسوه کرامت، گذشت، صبر و اخلاق نبوی است که باید این صفات برای افراد جامعه تبیین شود.»


وی افزود: «در سرشت امام حسن (ع) بر‌ترین نشانه‌های انسانیت وجود داشت و از نظر اخلاق و منش بسیار شبیه پیغمبرگرامی اسلام بودند.
وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل‌های دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود.»


روابط عمومی واحد واحد هدف از برپایی این مراسم را آشنایی با سیره ائمه اطهار و ایجاد شور و نشاط معنوی برشمرد و اظهار کرد: «این دانشگاه در مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی برنامه‌های متنوعی را در برای تبیین ارزش‌های اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی در بین کارکنان دانشگاه، استادان و اعضای هیات‌های علمی به ویژه دانشجویان اجرا می‌کند.»


این مراسم با مولودی خوانی و توزیع بسته‌های شکلات همراه با سخنان گهربار امام حسن (ع) همراه بود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز


محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز برگزار می‌شود.


به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز و به مناسبت ماه نزول قرآن و در سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم با شرکت هیات رئیسه، کارمندان، دانشجویان و استادان واحد در مسجد امام حسن عسکری (ع) دانشگاه برگزار شد.


در این محفل قرآنی قاریان قرآن کریم مهدی جلالیان، مجتبی صفاجو و عبدالرضا رضایی به تلاوت آیاتی از سوره‌های ابراهیم، انفطار، علق، تحریم و ملک پرداختند که مورد استقبال جمع حاضر قرار گرفت.


جشن میلاد امام حسن المجتبی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، مراسم جشنی به مناسبت میلاد امام حسن المجتبی (ع) در مسجد این واحد با حضور کارکنان، دانشجویان و استادان برگزار شد.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، احسان امام حسن و بخشش از خطای دیگران را دو ویژگی برجسته آن حضرت معرفی کرد.


حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده گفت: «امام حسن (ع) دوبار تمام اموال خود را بین فقرا تقسیم کرد و آنچه خداوند به عنوان روزی به ایشان عنایت کرده بود، در بین خلایق بخشش کرد.»


وی افزود: «ویژگی دیگر، بخشش دیگران در مقابل بدی‌های آنان بود و در بسیاری موارد این بخشش موجب روی آوردن غیرمسلمانان به اسلام بود که این ویژگی از ضروریات جامعه امروز کشورمان است.»


واحدی زاده باتوجه به شائبه‌هایی که درباره صلح امام حسن (ع) و معاویه پرداخت می‌شود اظهار کرد: «به طور یقین اگر امام حسین (ع) در زمان و وضعیت امام حسن (ع) قرار می‌گرفت‌‌ همان سیاست صلح را در پیش می‌گرفت و اگر امام حسن (ع) در موقعیت عاشورا قرار می‌گرفت، بی‌شک راه مبارزه و شهادت را انتخاب می‌کرد.»


مولودی خوانی و برگزاری مسابقه فرهنگی از زندگانی و ویژگی‌های امام حسن (ع) از دیگر برنامه این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته