دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 13:39
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

گزارش پیشگیری و مقابله با موادمخدر آبان‌ماه به محضر مقام معظم رهبری می‌رسد/ بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر

وزیر کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع مبارزه با موادمخدر از تشکیل دو جلسه سه ساعته در این زمینه خبر داد و گفت: وزارت کشور به عنوان متولی شورای اجتماعی و جانشین رئیس‌جمهور دستورات لازم را به سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده و در پایان 6 ماه مهلت در آبان‌ماه سال 95 گزارش‌های ارسال شده از سوی دستگاه‌ها به محضر مقام معظم رهبری می‌رسد.
کد خبر : 95725

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه گرامیداشت سالروز مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع ترانزیت موادمخدر به وسیله شبکه‌های قاچاق مواد از افغانستان شروع شده و تا غرب اروپا ادامه دارد. این موضوع در اجلاس نیویورک و وین مطرح شد و در آنجا ایران اعلام کرد آمادگی دارد تا در سازمان ملل به صورت مشترک با 31 کشور دیگری که در این زمینه اقدامات موثری را انجام می‌دهند همکاری‌های لازم را داشته باشد و با این کشورها یک اجلاس مشترک در ایران برگزار شود تا به یک تعامل جمعی برسیم.


بهره‌برداری از 5 هزار تن مواد مخدر در افغانستان به صورت سالانه


وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه در کشور افغانستان از پنج هزار تن موادمخدر بهره‌برداری می‌شود، افزود: بیش از 4 هزار تن از این مواد وارد بازارهای بین‌المللی می‌شود. سال گذشته در ایران نیز بیش از 560 تن کشفیات از انواع موادمخدر داشتیم و پیش‌بینی می‌شود به همین میزان هم در کشور موادمخدر مصرف شده باشد.


رحمانی فضلی با بیان اینکه برخورد با مواد مخدر در ایران روند افزایشی داشته است، اضافه کرد: نحوه مقابله و برخورد با موادمخدر در سال 94 نسبت به سال گذشته با افزایش 13 درصدی روبه‌رو بوده است و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری موضوع موادمخدر را در اولویت آسیب‌های اجتماعی قرار دادند، برنامه‌ریزی‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم سطح کشفیات نیز افزایش پیدا کند.


بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر


وزیر کشور در خصوص تغییر و بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر توضیح داد: رئیس قوه‌قضائیه در این زمینه دستور لازم را ارائه و دادستان نیز کمیته‌ای را برای بازنگری در قانون مربوط به موادمخدر تشکیل داده‌اند که همه دستگاه‌ها نیز در این کارگروه حضور دارند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه عدم‌ رضایت مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به خصوص موادمخدر چیست و کدام دستگاه‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند؟ گفت: به صورت کلی مقام معظم رهبری تاکید داشتند که از سال‌های قبل تا امروز باید برخوردهای جدی‌تری صورت می‌گرفت و برنامه‌ریزی‌ها باید در این زمینه منسجم‌تر در نظر گرفته می‌شد. در نهایت با توجه به عنایت ایشان به این موضوع، 3 جلسه 3 ساعته در این راستا برگزار شد که در جلسه اول طرح موضوع، سیاستگذاری و گزارش‌گیری مطرح شد و در جلسه سوم که قرار است آبان‌ماه برگزار شود، همه دستگاه‌ها موظفند گزارش‌های خود پیرامون این موضوع را در 6 ماه پیش‌رو جمع‌آوری کرده و در جلسه آبان‌ماه به محضر مقام معظم رهبری برسانند.


رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان متولی شورای اجتماعی و جانشین رئیس‌جمهور مامور شد تا هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و دستورات لازم را به سایر دستگاه‌ها ابلاغ کند و در نهایت در پایان 6 ماه گزارش‌های مرتبط را از این کار ملی جمع‌آوری کرده و اعلام کنند.


مبارزه با موادمخدر صنعتی سیاست جدی ستاد


وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با موادمخدر صنعتی توفیقات خوبی داشته‌ایم و در راستای کشفیات پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی آمار بالایی قابل ارائه است، عنوان کرد: سال گذشته قیمت موادمخدر صنعتی از کیلویی 20 میلیون تومان به کیلویی 80 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که در نهایت در پایان سال به دلیل ورود موادمخدر صنعتی از شرق کشور قیمت این مواد به 55 میلیون تومان رسید. به طور کلی مبارزه با مواد مخدر صنعتی به ویژه پیش‌سازها از جمله سیاست‌های جدی مبارزه با موادمخدر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته