دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه رسیدن تیم‌ها به جمع 16 تیم برتر یورو 2016؛ شرایط و تبصره‌های تعیین‌کننده + جدول

دو تیم برتر از هر گروه به همراه چهار تیم سومی که بهترین نتایج را در دور گروهی این رقابت‌ها کسب کرده‌اند جواز حضور در مرحله حذفی یورو 2016 را به دست خواهند آورد.
کد خبر : 95718

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هر تیمی برای رسیدن به مرحله حذفی یورو 2016 می‌تواند علاوه بر کسب عنوان اولی و دومی هر گروه، چشم امیدش به کسب جایگاه سوم با نتایج بهتر نیز باشد.


در زیر راهی که هر تیم برای رسیدن به جمع 16 تیم منتخب در پیش دارد ارائه می‌شود.


بررسی گروه‌های شش‌گانه


گروه A


فرانسهبه‌عنوان تیم اول گروه A موفق به کسب سهمیه دور حذفی این رقابت‌ها شد.


سوئیس هم به کسب رتبه دوم در این گروه به دور بعد صعود کرد.


آلبانی کار خود را در مرحله گروهی با 3 امتیاز به پایان رساند و در جایگاه سوم قرار گرفت و باید منتظر بماند که آیا می‌تواند جز 4 تیم برتر رده‌های سوم باشد یا خیر.


رومانی حذف شد.



گروه B


ولز با کسب پیروزی روسیه به عنوان تیم اول صعود کرد.


انگلیس با تساوی مقابل اسلواکی بر خلاف تصور و پیش بینی‌ها به عنوان تیم دوم صعود کرد.


اسلواکی با 4 امتیاز در رده سوم این گروه ایستاد


روسیه حذف شد




گروه C


آلمان با یک تساوی مقابل ایرلند شمالی نیز به دور بعد صعود می‌کند و درصورتی‌که لهستان موفق به شکست حریفش نشود، آلمان با تساوی هم صدرنشین گروه خواهد بود.


لهستان با تساوی در این بازی به دور بعد صعود خواهد کرد و درصورتی‌که ایرلند شمالی شکست بخورد با همین نتایج هم به دور بعد صعود خواهد کرد. درصورتی‌که لهستان با آلمان هم امتیاز شوند برای مشخص نمود‌ن جایگاه دوم و سوم گروه ابتدا به مقایسه تفاضل گل و بعد از آن گل‌های زده می‌پردازند و در صورت برابر بودن شرایط ابتدا به تفاضل گل و پس‌ازآن به ضریب باز بینی تیم‌ها مراجعه می‌کنند که در این صورت شانس با آلمان‌ها یار است.


ایرلند شمالیبا کسب پیروزی به دور بعد صعود خواهد کرد و در صورت باخت یا تساوی در آخرین بازی آنها رتبه سوم را کسب خواهند کرد.


اوکراین درهرحال از جایگاه چهارم نتیجه‌ای بهتر کسب نخواهد کرد؛ زیرا اگر بتواند ایرلند را نیز مغلوب کند و 3 امتیازی شود، بازهم به دلیل نتایج مسابقات رودررو با ایرلند شمالی رتبه‌ای بهتر از رتبه چهارم در انتظار آن‌ها نخواهد بود.


برنامه بازی های این گروه:


اوکراین -لهستان ساعت 20:30 سه شنبه


آلمان -ایرلند شمالی ساعت 20:30 سه شنبه




گروه D


اسپانیا با پیروزی در آخرین بازی خود در دور گروهی با امتیاز کامل و به‌عنوان تیم اول به دور بعد صعود خواهد کرد و در صورت تساوی نیز باز هم رتبه نخست را کسب خواهد کرد البته این تیم در صورت شکست نیز جواز حضور در دور حذفی را کسب کرده است.


کرواسی با کسب یک امتیاز می‌تواند به دور بعد صعود کند و درصورتی‌که بتواند بازی مقابل اسپانیا را با پیروزی پشت سر بگذارد به‌عنوان تیم نخست راهی دور بعد خواهد شد. کرواسی فقط در صورت شکست مقابل اسپانیا و از آن‌طرف پیروزی جمهوری چک ممکن است جایگاه دوم را از دست بدهد. در آن صورت به ترتیب ابتدا به تفاضل گل، گل زده، نگاه می‌کنند و در صورت برابری در این شرایط به ضریب بازبینی تیم‌ها مراجعه خواهد شد که کرواسی وضعیت بهتری در این جدول دارد.


جمهوری چک باید بازی را با پیروزی و کسب 3 امتیاز به پایان برساند تا اگر توانست با کرواسی هم امتیاز شده و برای جایگاه دوم رقابت کند و یا حداقل جایگاه سوم را در اختیار داشته باشد تا شانس حضور در جمع 16 تیم را به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر رده سومی از دست ندهد.


ترکیهنیاز دارد که بازی نهایی خود را به پیروزی پشت سر بگذارد تا با کسب جایگاه سوم از شانس حضور در دور حذفی به‌عنوان یکی از تیم های برتر رده سوم برخوردار باشد.


برنامه بازی های این گروه:


جمهوری چک -ترکیه ساعت 23:30 سه‌شنبه


گرواسی-اسپانیا ساعت 23:30 سه شنبه



گروه E


ایتالیا با کسب شش امتیاز از دو بازی قبلاً جواز حضور در دور حذفی را کسب کرده است.


بلژیکبا کسب یک تساوی نیز می‌تواند تیم دوم این گروه باشد .در صورت شکست این تیم مقابل سوئد و پیروزی ایرلند مقابل ایتالیا، این تیم ممکن است حتی از رسیدن به جایگاه سوم نیز باز بماند.


سوئدبا پیروزی در این بازی حداقل جایگاه سوم را کسب خواهد کرد. اگر علاوه بر سوئد تیم ایرلند نیز پیروز مسابقه آخر گروهی خودش باشد دو تیم 4 امتیازی شده و در آن صورت به ترتیب به تفاضل گل، گل زده، امتیاز انضباطی و پس از آن به ضریب بازبینی تیم‌ها (سوئد وضعیت بهتری دارد) مراجعه می‌شود تا تکلیف رتبه دوم و سوم مشخص شود. سوئدی‌ها در صورت شکست به‌احتمال‌قوی از دور مسابقات حذف خواهند شد. اگرچه ممکن است با شکست و تساوی به رتبه سوم گروه نیز برسند اما به نظر می‌رسد این امتیاز برای بودن در بین چهار تیم برتر رتبه سومی کافی نخواهد بود.


ایرلند جنوبی باید حتماً پیروز میدان باشد تا شانس صعود به دور حذفی را داشته باشد. آنها در صورت تساوی نیز شانس حضور در جمع 4 تیم برتر رتبه سومی را ندارند. ایرلند تنها در صورت که پیروز میدان باشد و سوئد نیز سه امتیاز بازی دیگر گروه را کسب کرده باشد می‌تواند رتبه دوم گروه را کسب کند، البته به‌شرط آنکه بتواند در تفاضل گل یا گل زده و یا امتیاز انضباطی سوئد را پشت سر بگذارد.


برنامه بازی های این گروه:


ایتالیا-جمهوری چک ساعت 23:30 چهارشنبه


سوئد-بلژیک ساعت 23:30 چهارشنبه



گروه F


مجارستانبا پیروزی در دیدار نهایی می‌تواند تیم نخست گروه F باشد و با کسب تساوی نیز می‌تواند جواز حضور در دور حذفی را کسب کند و در این حالت اگر ایسلند سه امتیاز بازی خودش را کسب کند و به ترتیب در تفاضل گل، یا گل زده و یا امتیاز انضباطی و درنهایت ضریب بازبینی تیمی از تیم مجارستان موقعیت بهتری داشته باشد تیم مجارستان جایگاه نخست را از دست خواهد داد. مجارستان در صورت شکست مقابل پرتغال و پیروزی ایسلند در برابر اتریش به جایگاه سوم گروه سقوط خواهد کرد.


پرتغالبا پیروزی مقابل مجارستان به دور بعد صعود می‌کند و عنوان اولی گروه را تصاحب می‌کند اما درصورتی‌که ایسلند نیز پیروز میدان باشد و بتواند به ترتیب در یکی از موارد تفاضل گل، گل زده، امتیاز انضباطی بالاتر از پرتغال باشد، این تیم جایگاه دوم را کسب می‌کند. تساوی برای پرتغال تنها درصورتی‌که هر دو بازی با نتیجه تساوی به پایان برسی می‌تواند رتبه دوم گروه را به ارمغان بیاورد البته در شرایطی که پرتغال ازنظر تفاضل گل و گل زده و نمره انضباطی از ایسلند وضعیت بهتری داشته باشد. تساوی می‌تواند جایگاه سوم را هم برای پرتغال تثبیت کند اگر ایسلند مغلوب حریف خودش شود درنتیجه پرتغال شانس حضور در چهار تیم رتبه سومی برتر را نیز دارد اگر ازنظر تفاضل گل، گل زده و امتیاز انضباطی از رقبا عقب نماند زیرا پرتغال ازنظر ضریب بازبینی نسبت به بقیه تیم‌هایی که در رده سوم قرار می‌گیرند جایگاه خوبی دارد.


ایسلند می‌تواند با پیروزی در بازه آخر مرحله گروهی به جمع 16 تیم صعود کند. آنها اگر با پیروزی بازی خود را به پایان برسانند می‌توانند به صدر جدول نیز برسند. در صورت تساوی بازی پرتغال و مجارستان و یا برد پرتغال و پیروزی ایسلند سرنوشت صدرنشین به تفاضل گل، گل زده، امتیاز انضباطی و یا ضریب بازبینی این تیم‌ها بستگی دارد. البته مجارستان ازنظر ضریب بازبینی از تیم ایسلند جایگاه بهتری دارد. در صورت تساوی ایسلند و برد مجارستان نیز ایسلند به رتبه دوم خواهد رسید و در صورت تساوی بازی مجارستان و پرتغال نیز باید به انتظار نتایج تفاضل گل و دیگر شروط تعیین‌کننده چشم دوخت. ایسلند در صورت شکست نیز روی کاغذ شانس صعود به‌عنوان تیم سوم را دارد به شرطی که پرتغال نیز با شکست کارش خاتمه پیدا کند و شروط تعیین‌کننده نیز به سود ایسلند باشد.


اتریش با پیروزی برابر ایسلند می‌تواند رتبه دوم را کسب کند اما به شرطی که پرتغال نیز مجارستان را از پیش رو بردارد. در این صورت شروط تعیین‌کننده‌ای که قبلاً گفته شد بین دو تیم مجارستان و اتریش بررسی خواهد شد. مساوی به‌قدر کافی برای اتریش مناسب نخواهد بود زیرا تفاضل گل این تیم در وضعیت خوبی نیست.


برنامه بازی های این گروه:


ایسلند - اتریش ساعت 20:30 چهارشنبه


مجارستان -پرتغال ساعت 20:30 چهارشنبه



شرایط و تبصره‌های تعیین‌کننده



  • در صورت تساوی امتیازها در هر گروه


درصورتی‌که دو یا سه تیم در یک گروه پس از پایان بازی‌های دور گروهی هم امتیاز باشند از شروط زیر برای رتبه‌بندی استفاده خواهد شد:



  1. عملکرد تیم‌ها در بازی بین تیم‌های مورد بررسی

  2. تفاضل گل بهتر در بازی بین تیم‌های مورد بررسی

  3. گل زده بیشتر در بازی بین تیم‌های مورد بررسی

  4. در صورت برابر بودن تیم در معیارهای 1 تا 3 در کل بازی‌ها، همین معیارها را در بازی‌های رودرروی دو تیم مقایسه خواهند کرد.


اگر با تمام معیارهای بالا نتوان‌ تیم برتر را تشخیص داد آنگاه از شروط زیر استفاده خواهد شد.



  1. تفاضل گل بهتر در کل بازی‌های گروه موردنظر

  2. گل زده بیشتر در کل بازی‌های گروه موردنظر

  3. امتیاز انضباطی بهتر در بازی‌های دور گروهی (کمترین امتیاز منفی در جدول )

  4. موقعیت تیم‌ها در رده‌بندی ضریب بازبینی تیم‌ها که از سوی یوفا منتشرشده است.



  • شناخت چهار تیم رتبه سومی برتر


چهار تیم که ازنظر شروط زیر در بهترین موقعیت قرار دارند از میان شش تیم رده سوم به دور بعد صعود خواهند کرد:



  1. امتیاز کسب‌شده بیشتر از بازی‌های مرحله گروهی

  2. تفاضل گل بهتر در بازی‌های مرحله گروهی

  3. گل زده بیشتر بازی‌های مرحله گروهی

  4. امتیاز انضباطی بهتر در بازی‌های دور گروهی (کمترین امتیاز منفی در جدول )

  5. موقعیت تیم‌ها در رده‌بندی ضریب بازبینی تیم‌ها که از سوی یوفا منتشرشده است.


در صورت مشخص شدن تیم‌های برتر رتبه سومی بازی این تیم‌ها به روشی که در جدول زیر آمده است برگزار خواهد شد.



  • در این جدول 3A یعنی تیم سوم گروه A

  • در این جدول 3B یعنی تیم سوم گروه B

  • در این جدول 3C یعنی تیم سوم گروه C

  • در این جدول 3D یعنی تیم سوم گروه D

  • در این جدول 3E یعنی تیم سوم گروه E

  • در این جدول 3F یعنی تیم سوم گروه F


برای توضیح بیشتر حالات احتمالی ردیف اول و ردیف آخر جدول را شرح می‌دهیم:


ردیف اول: در اینجا به این حالت اشاره دارد که تیم‌های منتخب رده سوم از گروه‌های A، B، C و D باشند. در این صورت تیم‌های نخست گروه‌های A، B، C و D به ترتیب با تیم‌های سوم گروه C، D، A و B بازی خواهند کرد.


ردیف آخر: در اینجا به این حالت اشاره دارد که تیم‌های منتخب رده سوم از گروه‌های C، D، E و F باشند. در این صورت تیم‌های نخست گروه‌های A، B، C و D به ترتیب به مصاف تیم‌های سوم گروه C، D، F و E خواهند رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته